Digitālā transformācija nedrīkst būt pārāk ambicioza un pašmērķīga – tai jābūt vienkāršai un orientētai uz cilvēkiem, lai tas, ko ievieš, būtu ikvienam saprotams un kalpotu sabiedrībai. Valsts uzņēmumiem nevajag milzu investīcijas un centralizētus digitalizācijas megaprojektus – bieži pietiek ar datu kvalitātes uzlabošanu un vienotu datu plūsmu starp struktūrām, kā arī ar ikdienas darba procesu automatizāciju, lai mazinātu darbu ar papīriem un darbinieku resursus varētu izmantot tādiem uzdevumiem, ko tehnoloģijas nevar paveikt.
Taču jāatceras, ka tehnoloģijas bez prasmēm (un otrādi) nekur tālu neaizvedīs, – ieviešot jaunus, dārgus risinājumus, nedrīkst aizmirst atbilstošas darbinieku apmācības. Ieradumam ir liels spēks, tāpēc ir aktīvi jāstrādā pie tā, lai darbinieki jaunās tehnoloģijas patiešām sāktu izmantot. Pretējā gadījumā var rasties situācija, ka uzņēmums iegādājas, piemēram, desmitiem tūkstošu vērtas mākslīgā intelekta rīka licences, bet pēc laika izrādās, ka tās no simtiem darbinieku ir izmantojuši vien daži.
Vēl viens būtisks aspekts ir tas, ka privātajā sektorā klients ir absolūtais centrs – lēmumi tiek pieņemti, balstoties uz klienta vajadzībām, pretējā gadījumā pakalpojums nav efektīvs. Uzņēmumi ne tikai domā par ērtībām, pieejamību un kvalitāti, bet arī sistemātiski pēta apkalpošanas kvalitāti un klientu pieredzi, ievieš regulāri mērāmus servisa līmeņa standartus un pielāgo pakalpojumu, ņemot vērā šos datus.
Publiskajā sektorā klients ir visa sabiedrība, tāpēc valsts uzņēmumiem ir svarīgi «iekāpt klienta kurpēs» un, atkāpjoties no birokrātijas rāmjiem, palūkoties uz sniegtajiem pakalpojumiem ar sabiedrības acīm.
Cilvēki novērtē vienkāršu, saprotamu komunikāciju, tāpēc būtiski ir ne tikai regulāri mērīt klientu apmierinātību, bet arī vērtēt apkalpošanas kvalitāti un klientu pieredzi kopumā – cik ātri, saprotami un ērti pakalpojums tiek saņemts.
Vienkārši veidi, kā padarīt pakalpojumus klientiem draudzīgākus, ir – izmantot vienkāršākus, saprotamākus formulējumus, padarīt informāciju pieejamāku, definēt un regulāri pārskatīt servisa līmeņa standartus, kā arī pakalpojumu plānošanā un uzlabošanā iesaistīt reālus lietotājus vai lietotāju pieredzes ekspertus.
Ja valsts uzņēmumi uz sabiedrību skatīsies tāpat kā privātie uzņēmumi uz klientiem, tad ne tikai uzlabos savus pakalpojumus, bet ilgtermiņā arī veicinās sabiedrības uzticību valstij.

