Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +15 °C
Skaidrs
Svētdiena, 19. maijs
Sibilla, Teika, Lita

Konkurējot par darbiniekiem

Darbinieku prioritātes un vajadzības pēdējā laikā ir strauji mainījušās, tāpēc tradicionāls "labumu grozs", kur ietilpst tikai standartizēti ieguvumi, kā, piemēram, veselības apdrošināšana vai iespēja apmeklēt konferences, vairs pilnībā nepilda motivācijas un lojalitātes veicināšanas funkciju, jo neatbilst visu darbinieku daudzveidīgajām prasībām.

Vienam darbiniekam ir svarīgs elastīgs darba grafiks, citam – iemaksas pensiju fondā, bet vēl citam – apmācības. To, ka darbinieku vidū ir pieaugusi interese par labākiem kopējiem ieguvumiem darba vietā, ne tikai algu kā galveno faktoru, apliecina arī organizācijas Consumer Affairs 2023. gada ziņojums. 42% darbinieku, kuri vēlas mainīt darbu, to dara, lai atrastu darba vietu, kas piedāvā plašākas lojalitātes programmas priekšrocības.

Savukārt starptautiskās personāla atlases aģentūras Tiger Recruitment 2023. gada veiktajā aptaujā 53% darbinieku atzina, ka papildu "labumu grozs" ir galvenais faktors, kas viņus piesaista un notur esošajā darba vietā. Turklāt tā ir arī galvenā prioritāte, meklējot nākamo darba vietu. Alga bija tikai otrs svarīgākais faktors (41%), tai sekoja darba devēja apņemšanās nodrošināt dažādību, vienlīdzību un iekļaušanu (37%).

Līdz ar to ir skaidrs, ka globālo tendenču kontekstā strauji palielinās darba devēja piedāvātā "labumu groza" nozīme, konkurējot ar citiem uzņēmumiem, kas piedāvā līdzīgas lojalitātes programmas priekšrocības. Uzņēmumi, kuri piedāvās elastīgākus un individualizētākus risinājumus, būs tie, kas izcelsies darba tirgū. Tomēr vai visi uzņēmumi to var īstenot?

Mazāki uzņēmumi, kur darbinieku loks ir šaurāks, jau šobrīd sāk pielāgot papildu labumu programmas katram darbiniekam individuāli, izzinot darbinieku vajadzības un spējot operatīvi pielāgoties, kad tās mainās. Lielos uzņēmumos tas ir gana sarežģīti, bet arī tajos vērojam "labumu groza" dažādošanu, pēc iespējas to pielāgojot katra darbinieka individuālajām vajadzībām un piedāvājot nestandarta motivācijas un lojalitātes pasākumus.

Globālās tendences apliecina, ka uzņēmumi jau pārskata savu piedāvāto "labumu groza" saturu. Globālās platformas Forbes Advisor 2023. gada ziņojums rāda, ka 62% darba devēju jau ir veikuši izmaiņas savās lojalitātes programmās. 

Lai kāda būtu uzņēmumu nostāja attiecībā uz "labumu grozu", jāsaprot, ka tie uzņēmumi, kas piedāvās plašāku "labumu grozu" un jēgpilnus projektus, būs konkurētspējīgāki un pievilcīgāki gan esošo, gan potenciālo darbinieku vidū. Turklāt prognozējams, ka turpmākajos gados diskusijas par individualizētiem "labumu groziem" pieaugs, jo vienota pieeja vairs nespēs pilnībā apmierināt visu darbinieku vajadzības, turklāt tik šaurā darba tirgū kā Latvijā talantu piesaiste ir nezūdošs izaicinājums, kas nemitīgi nāk ar jaunām prasībām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses