Kāda ierēdne skaidroja, ka principā šajā vietā zemi nebija iespējams privatizēt, bet tā ir privatizēta un viņa nezina, kā tas tā varēja gadīties. Jā, mēs arī nezinām, un saskaņā ar deputātu un ierēdņu daudzkārt dzirdēto loģiku, ja kāds apgalvo, ka zina - vai nu lai nes uz prokuratūru pierādījumus, vai arī klusē... Tā būda vēl aizvien stāv stacijas laukumā, tikai no vienas puses tai priekšā aizstādīti kociņi. Izbijušais Rīgas galvenais arhitekts Jānis Dripe vēl samērā nesen stāstīja, ka mēģinājumi kaut ko ar dīvaino būvi darīt ir bijuši, bet pēc sākotnējā īpašnieka nāves lietas atkal ir apstājušās.
Kādā lekcijā par arhitektūras valodu filosofs Jānis Taurens rādīja, ja pareizi atceros, kāda produkta etiķeti, kurā bija attēlota Rīgas panorāma. Panorāma bija uzlabota, jo no tās bija izņemta Zemkopības ministrijas ēka jeb tā sauktais Skābbarības tornis. Proti, anonīmais etiķetes autors bija uztvēris šo ēku kā konkrētajā vidē neiederīgu. Paši arhitekti gadu desmitiem ir sprieduši, ka pareizākais būtu šo ēku nojaukt, tomēr spriešana nav vainagojusies ar rezultātiem. Varbūt labi vien ir. Ja atceramies, kā beidzās viesnīcas Latvija jeb Reval Hotelīsināšana, nebūtu brīnums, ka pēc šādas nojaukšanas māja stāvētu, kā stāvējusi, bet, izmantojot mūsdienīgus materiālus un atjaunojot fasādi, tā «vizuāli izskatītos» nojaukta.
Drīzāk ir noticis pretējais. Zemkopības ministrijas ēka sevi ir pieteikusi jaunā kvalitātē - vēl agresīvāk, vēl absurdāk. Korejiešu uzņēmuma Samsung reklāma šo celtni rotā jau sen. Nesen tā tika demontēta. Kā izrādījās, ar vienu vienīgu nolūku - lai uzstādītu spožāku un lielāku reklāmu. Nav tā, ka iepriekš es šo uzrakstu nebūtu ievērojis, bet jaunais variants, manuprāt, atstāj vienkārši šokējošu iespaidu.
Samsung ir izdevies neiespējamais vai, pareizāk sakot, jebkurā citā Eiropas galvaspilsētā neiespējamais. Tas ir pielicis savu logo visai Vecrīgas panorāmai. Es nezinu, kāpēc, bet Rīgas dome nav atļāvusi uz katras Vecrīgas mājas jumta izvietot pa gaismas reklāmai. Nav tā, ka, skatoties no otras Daugavas puses, te izskatītos kā Pikadili laukumā Londonā vai Sindzjuku Tokijā. Nav tā, ka Rātsnamu rotā Sony reklāma, virs Melngalvju nama rakstīts Tide, bet Rīgas pils reklamēApple. Nē, ir tikai Rīgas panorāma un tās augšējā kreisajā stūrī lakonisks uzraksts lieliem, spožiem burtiem - Samsung.
Protams, es pārspīlēju - šis uzraksts nav redzams tikai no Pārdaugavas, bet arī no daudzām vietām Vecrīgā. Savā ziņā es apbrīnoju Samsung attapību un negausību, bet kā tas saskan ar Rīgas domes rakstīto reklāmas izvietošanas noteikumos par «Rīgai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšanu»?