gada maijā un jūnijā, kopumā sacerot 20 dziesmu un četrus gadus vēlāk 16 no tām apkopojot ciklā ar nosaukumu “Dzejnieka mīla”. Cikla pirmā dziesma – maija etīde – ir atslēga visa cikla sadzirdēšanai. Tur ir maigums un daile, bet arī viegli rezignētas skumjas un tā bezgalīguma sajūta, kas 19. gadsimta dzejniekam liek nepārtraukt jautāt – kurp? Kurp ved mans ceļš?Šis jautājums “kurp” ir arī atslēgas vārds visai programmai, kur ap Šūmaņa ciklu “Dzejnieka mīla” vijas Šūberta, Mendelszona un Štrausa solodziesmas. Vairums dziesmu liek lirisko varoni ceļa jūtīs – kāds pats aiz brīva prāta maldās pasaules labirintos, kādu citu vējš nes kā pūciņu sazin kur, vēl kāds skatās acīs rītdienai, un visiem acīs ir jautājums – kurp? Rihards Millers dziedās Šūberta “Ceļinieku” un Šūmaņa “Veltījumu”, savukārt Jolantas Strikaites balsī skanēs Štrausa “Rīt” un Mendelszona “Ceļojuma dziesma”. Būs arī dueti – Mendelszona “Gājputna atvadu dziesma” un Šūberta “Serenāde”.Piedalās: Jolanta Strikaite (soprāns), Rihards Millers (baritons), Ērika Apeine (klavieres).Programmā: Fēlikss Mendelszons-Bartoldi, Frideriks Šopēns, Rihards Štrauss, Francis Šūberts, Roberts Šūmanis.Rihards Millers ir JVLMA un Swedbank gada balvas ieguvējs, viņš studē balss mākslu JVLMA pie Krišjāņa Norveļa, mācās arī pie Anitas Garančas, piedalās kamermūzikas koncertos, LNO dzied Pantaloni (“Mīla uz trim apelsīniem”) un Almavivu (“Figaro kāzas”). Jolanta Strikaite pēc vērā ņemamas karjeras popmūzikā jau vairākus gadus pievērsusies klasiskajai dziedāšanai, patlaban turpina vokālās mākslas studijas JVLMA maģistrantūrā pie Kristīnes Gailītes, sper pirmos soļus oratoriālu lieldarbu atskaņojumos un LNO dzied Barbarīnu (“Figaro kāzas”). Kopā ar abiem dziedātājiem muzicēs Latvijas Nacionālās operas solistu koncertmeistare Ērika Apeine, par kuru profesionāļu vidē dzirdamas stipri atzinīgas atsauksmes.Biļetes Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās un www.bilesuparadize.lv
Dzejnieka mīla
“Dzejnieka mīla” ir viens no slavenākajiem romantisma laikmeta vokālajiem cikliem. Latvijā diemžēl reti skanošs, tāpēc jo sevišķi liela ir intriga – kā lieliskajiem jaunajiem mūziķiem Rihardam Milleram un Ērikai Apeinei būs izdevies izveidot attiecības ar šo hrestomātisko opusu. Cikla pirmā dziesma “Brīnumskaistajā maijā” skaidri norāda, kad cikls komponēts, – darbu pie šīm dziesmām Šūmanis patiešām veica 1840.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.