Aizraujoties ar tādām tēmām kā esošā iznīcība, pretrunu sistēmas, varas loģika vai laika ritējums, mākslinieks savos darbos rada atmosfēru, kas reizē ir gan poētiska, gan bezkompromisu. Nav nozīmes - tās ir instalācijas, tēlniecības vai glezniecības darbi, tie vienmēr apvieno parodoksālus spēkus, mudinot uz daudzveidīgām nozīmju interpretācijām. Izstāde Sliktie rituāli pauž melanholisku noskaņu, ieskicējot mūsu iekšējos dēmonus, kas savās aprisēs ir kā neskaidri un vibrējoši sapņi purpura, violetos un dziļi melnos toņos. Alkohols, sekss, noziegumi... Mākslinieks mūs aicina ienirt šajos nemierīgajos ūdeņos , kur katrs no izstādītajiem darbiem šķiet kā sākums un vienlaicīgi rezultāts kādam rituālu kopumam. Esot kaut kur starp figurālismu un abstrakcionismu, dažādību un atkārtojumiem, darbu motīvi un tēmas, mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi un žesti atklāj sevi tāpat kā to gala rezultāts. Mākslinieka radītā destrukcija ir kustībā... To atklāj gan skaidri uzsvērtās un noslēgtās arhitektoniskās struktūrās gleznu sērijā Sliktie rituāli, kas kā ciklopu acis cieši skatās uz mums; gan punktējumu līnijas gleznu sērijā Rezerves (Réserves), kuras nosaukums aizgūts no Aborigēnu rezervātiem un termina franču valodā, ar ko apzīmē audekla neapgleznotās daļas, kas kolorētas ar sarkanvīnu un atgādina Aborigēnu mākslu vai Morzes kodu; gan iztrūkstošajās fotogrāfijas vietās plakātos Nolādētā daļa (La Part Maudite (Richard Kern), kas izstādīti uz statīva un maskē šo “piedāvāto” sievieti; gan melnajā koka rāmju skulptūrā Atvērtā rīkle (Gueule ouverte); kā arī izbalējušajās ainavās Purpura lietus (Purple rain), kas gleznotas uz akvareļpapīra ar sarkanvīnu. Džons Kornu (1976, John Cornu, Francija) ieguvis mākslas doktora grādu Sorbonnas universitātē (Fr) un ir pasniedzējs Rennas universitātē (Fr). Viņš regulāri eksponē savus darbus Francijā un citviet pasaulē, tai skaitā: CIRCA, Monreālā (2014), Busan Biennālē, Dienvidkorejā (2012), Cneai, Parīzē (2011), Le Palais de Tokyo, Parīzē (2011), Lionas Biennālē (2011). Saņēmis vairākas prestižas balvas un nominācijas. Džona Kornu darbi atrodas vairākās publiskās kolekcijās Francijā (Francijas Nacionālā Laikmetīgās mākslas fondā, Rennas Mākslas muzejā, Francijas Nacionālā izglītības un kultūras ministrijā).Džona Kornu darbi Latvijā būs skatāmi jau trešo reizi. Iepriekš mākslinieks piedalījies grupu izstādēs till the end of it (2014, Māksla XO galerija, Rīga) un Kā tas nāk (2015, Kuldīgas Mākslinieku rezidence, Kuldīga).
Džons Kornu. Sliktie rituāli
Džons Kornu savu darbu estētiskās kvalitātes aizguvis no minimālisma un modernisma mākslas virzieniem (modulariatāti un sērijveida raksturu), vienlaicīgi saglabājot ciešu saikni ar vēsturisko un arhitektonisko kontekstu, un laikmetīgā romantisma formām - tieksmi uz degradāciju, pašapmānu, vardarbību un destrukciju.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.