Māja uz lauka, tuvumā esošais mežs, debesis, jūra un mazi mākonīši – tvertā mirkļa klusumā nojausmu par kustību rada vien gaistošās formu aprises. Nesvarīgais izsīkst, zaudē krāsu un apveidu. Šajā stilizācijas gaitā darba kolorīts tuvojas minimumam, monohromai dabai. Papīra lapas vidū, to nepārblīvējot un saglabājot pašu būtiskāko, tiek veidots neliels, mānīgi nepretenciozs attēls, kuram vērtību piešķir tā tapšanā ieguldītais laiks un vērojumā iegūtais miers. Mākslinieces domāšanas vizuālā iedaba nenovēršami aizskar ļoti personisku pieredzi. Ir tikai jāvēro, kā tiek meklēta galējā gaišuma pakāpe, kurā attēlotais vēl ir saskatāms. Nereti akvarelis ir sākuma impulss darbam, tad motīvs tiek pārnests un attīstīts uz litogrāfijas akmens, nezaudējot savu glezniecisko izcelsmi. Abas izmantotās tehnikas ir vienots radošais process. Vai tā ir litogrāfija vai akvarelis, iespējams, izstādes apmeklētājam par to nemaz nav jādomā – izveidotās ainas zūdošā substance trausli un savā vienkāršībā precīzi ataino cilvēka iekšējo sajūtu dabas apstākļos. Elīna Alka beigusi Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolu, ieguvusi bakalaura grādu grafikā (2010) un maģistra grādu glezniecībā (2012), absolvējot Latvijas Mākslas akadēmiju. Aktīvi piedalās izstādēs, starp kurām nozīmīgākās ir “Grafika-S” (2014, Rīgas Mākslas telpa), XI Baltijas jūras valstu grafikas mākslas biennāle “Kaļiņingrada–Kēnigsberga” (2013, Kaļiņingrada, Krievija), “Migrācija” (2012, Latvijas Mākslas akadēmija).
Elīna Alka. Vienkāršība
Elīnas Alkas (dz. 1986) litogrāfijām piemīt tonāli smalkas akvareļglezniecības pazīmes. Savos jaunākajos darbos māksliniece turpina jau studiju laikā aizsāktos formālos meklējumus ainavas žanrā. Šķietami necili dabas motīvi, kuros reizēm sastopamas dzīvas būtnes, kļuvuši par konsekventu tēmu loku autores daiļradē.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.