“Īpaša uzmanība ir veltīta Kailāsas kalna fenomenam. Kailāsa ir kļuvusi par svētvietu teju miljardam četru cilvēces reliģiju pārstāvjiem. Hinduistu, budistu, bon un džainistu tradīcijā Kailāsa tradicionāli tiek uzskatīta par atklāsmes vietu, Visuma centru, dzīvības avotu, ceļu uz debesīm, dievu templi, galīgās realitātes izpausmi visdažādākajos iemiesojumos. No Austrumu kosmoloģijas viedokļa Kailāsas kalns ir mūsu pasaules sistēmas centrs, caur kuru iet Pasaules ass. Mitoloģiskais Meru kalns, kuram viena no projekcijām ir Kailāsa, ir Pasaules ass simbols, kas sevī ietver visus esamības līmeņus: no viszemākajiem līdz pašiem augstākajiem. Līdzās Kailāsai sākas četru Āzijas svēto upju iztekas: Brāmaputra, Satledža, Karnalija (viena no Gangas pietekām, kas savus ūdeņus nes arī caur Nepālas teritoriju) un Inda, kurām saskaņā ar tibetiešu ticējumiem piemīt īpašas mistiskas spējas – dziedināt un attīrīt, uzmundrināt garu, apveltīt ar gudrību un apskaidrību... No 2011. līdz 2013. gadam mēs pētījām visu četru upju tradicionālās iztekas.”Tibetieši Kailāsas kalnu sauc par Kangu Rinpoče, kas nozīmē “sniegotais dārgums”. Ieapaļais un gandrīz simetriskais Kailāsas kupols, ko klāj mūžīgais saulē zaigojošais ledājs, patiesi atgādina gigantisku kristālu. Blakus Kailāsai ir divi ezeri, kuri arī ir apveltīti ar mistiskām īpašībām. Dzīvais ūdens ir Manasarovaras ezerā, bet mirušais – Rakšastalā. Kailāsas pievilcību svētceļniekiem var izskaidrot arī ar priekšstatiem par to, ka ar “Kailāsas mandalu” planētai ir informatīvi enerģētiska saikne ar citām Visuma struktūrām. Kailāsa ir noslēpumu un senu tradīciju zeme, kur laiks tiek mērīts no mūžības viedokļa, kur pati esība ir piesātināta ar garīgumu. Izstādes autori stāsta: “Šī izstāde ir neparasta. Tā ir neparasta daudzējādā ziņā. Izstādītie darbi izstaro spēcīgu pārveidojošu enerģētisko plūsmu, kas nāk no noslēpumainākās un spēcīgākās mūsu Planētas vietas – Kailāsas kalna. Katrs no mums var sajust ne tikai šī dievišķā apvidus satriecošo skaistumu, bet arī sajust šīs apbrīnojamās vietas enerģētiku. Šai nolūkā vajag tikai apstādināt iekšējo dialogu un mēģināt “ieslēgt” jūtas! Un mēs varam atrasties milzīga enerģētiskā virpuļa centrā. Visuma centrā, enerģētiskā atvara centrā, kuru veido divi pretēji iegriezti radošie spēki mūsu radāmās dzīves plūsmā. Šajā punktā pagātne, tagadne un nākotne kļūst par mūsu Šeit un Tagad. Šajā pilnīgā līdzsvara punktā mēs kļūstam par Visu, kas Mēs Esam. Šajā centrālajā punktā pastāv visas iespējas un potenciāli – bez ierobežojumiem!Un, ja mūsu parastajā pasaulē, kurā mēs ik dienu esam dziļi iegrimuši, valda materialitāte, tad šajā vietā jūs nonāksiet Tibetas maģiskajā pasaulē, kura atmodina Garīgumu – to, kā mums visiem pagaidām tik ļoti pietrūkst. Un katrs no mums to zina, jo to mums pasaka mūsu Gars – mūsu patiesā būtība. Jā, Kailāsa ļauj mums atcerēties mūsu patieso būtību un izpausties tai mūsu sākotnējai īpašībai, kura vienmēr ir mūsos, taču par kuru mēs reizēm aizmirstam – tā ir Gara īpašība. Tieši mūsu Gars rada realitāti visos esības plānos. Mēs daudzreiz esam pārliecinājušies – Kailāsa paaugstina to cilvēku Garīgumu, kuri ar to saskaras. Mums katram tas ir ļoti svarīgi. Un tas var notikt ar mums Šeit un Tagad, šajā izstādē.”Ekspedīciju rezultātā ir izdotas divas grāmatas – А. Redjko, S. Balalajevs “Tibeta – Kailāsa. Mistika un realitāte”, S. Balalajevs “Tibeta – Kailāsa. Svētās ielejas” un fotoalbums S. Balalajevs “Kailāsas aicinājums” krievu un angļu valodā.
Fotoizstāde Kailāsas fenomens
Izstādē apvienojušies trīs fotogrāfi – Sergejs Balalajevs, Gaļina Kotovska un Aleksandrs Titovs. Ekspedīcijā izstādītas fotogrāfijas, kas tapušas no 2005. līdz 2013. Ekspedīcijā uz Kailāsas kalnu Tibetā.“Nu jau deviņus gadus mūsu nelielā ekspedīcija pēta vienu no brīnumainākajām planētas vietām – Tibetu,” stāsta ekspedīcijas dalībnieki.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.