"Aspena - Ķemeri" novelk salīdzinošu paralēli starp Amerikas Aspenu un
bijušo Latvijas piejūras kūrortpilsētu Ķemeriem. Izstādes dalībnieki -
mākslinieki, mūziķi, teorētiķi un skatītāji - , paturot prātā
1960.-1970.gadu amerikāņu konceptuālismu, izstādi būvējuši kā vaicājošu
pienesums pašmāju KOLA (Konceptuālisms Latvijā) versijai.
Aspena ir slēpošanas kūrorts Ziemeļamerikā, Kolorādo štatā. Šeit
dzīvojošā bijusī modes žurnāla "Women's Wear Daily" izdevēja Filisa
Džonsone radīja mākslas multimediju izdevumu "Aspen", kura dizainu
veidoja mākslinieki un tas atkāpās no ierobežojoša iesietā izdevuma
formāta. 1965.gada ziemā iznāca "Aspen" pirmais numurs, bet apvienotais
5. un 6.numurs dienasgaismu ieraudzīja 1967.gadā.
Periods, kad iznāk "Aspen" saistās ar popārtu, minimālismu,
konceptuālismu, hepeningiem, performancēm un bodiārtu, kā arī
zemesmākslu bez tādiem priedēkļiem kā "post-" vai "neo-". Šie virzieni,
kustības un tendences ir atstājuši ietekmi uz turpmāko mākslas
attīstības gaitu un veido to "paplašināto lauku", bez kura nav
iedomājama šodienas māksla.
Arhitekta Eižena Laubes neoklasicisma stilā būvētā Ķemeru sanatorija
Baltijas jūras krastā tiek uzskatīta par simbolu Latvijas 1930.gadu
situācijas laikmetīgumam, bet nedienas ar arhitektūras pieminekļa
tagadējo likteni ļauj tam kalpot arī par mūsdienu situācijas simbolu.
Izstādi "kim?" Laikmetīgās mākslas centrā papildina žurnāla "Aspen"
apvienotā 5. un 6.numura oriģināla izstādīšana Latvijas Nacionālajā
bibliotēkā, pavadošo lasījumu cikls un filmu programma. Izstādes
ietvaros izdots izstādes "Aspena - Ķemeri" zīns, paralēli izdevniecībā
"Neputns" izdots izstādes kuratora Jāņa Taurena pētījums "Konceputālisms
Latvijā / Domāšanas priekšnosacījumi".