Projekts fokusējas uz īpašām vietām, kuru nozīme pēdējo gadu laikā ir manījusies. Šo vietu ārējais veidols ar savu raksturīgo dizainu joprojām liecina gan par to iepriekšējām funkcijām, gan par laikmetu. Atmosfēra ir ļoti koncentrēta, tā rodas no spriedzes šo vietu pagātnes un tagadnes veidolu starpā. Tā dod iedvesmu un raisa asociācijas. Projekta pēdējā brīdī fotogrāfijās Manuels Šrēders rāda realitāti un tās izpausmes veidos, kas atbilst mūsu atmiņu mainīgumam.”Projekts izstrādes procesā, kurš pirmoreiz tika izstādīts Eiropas Foto mēneša ietvaros 2014. gadā Berlīnē, ir balstīts sociālajā fotogrāfijā: „Eiropa tiek parādīta kā liela vīzija, kuru ir grūti aptvert abstraktā vai individuālā veidā. Vietas, kuras kādreiz liecināja par Eiropas kultūras un ekonomisko izaugsmi, šobrīd sevi prezentē ar drūmu, „konkrētu estētiku”, kuru raksturo kultūras klātneesamība. Iedomātie politiskie, reklāmas ideāli un propaganda ir zaudējuši savu būtību. Ar īpašu vērību pret detaļām Manuels Šrēders šķietami dokumentālā stilā fotografē sociālo realitāti. Fotogrāfijas salīdzina Latvijas postsociālisma mikrorajonus ar Vācijas dzīvojamajiem rajoniem. Uz šādas arhitektūras fona cilvēks var likties nenozīmīgs un apmaldījies, taču mūsu nepieciešamība pēc kultūras rada pārmaiņas – improvizētas darbības izlaužas cauri noteiktajai kārtībai. Eiropa ir liels būvlaukums bez sākuma un beigām.”Manuels Šrēders (1962) ir profesionāls fotogrāfs, multimediju mākslinieks, mūziķis un fotogrāfijas pasniedzējs, kurš strādā Vācijā, Austrumeiropas valstīs un ASV. Kopš 1994. gada viņš piedalās grupu izstādēs un veido savas personālizstādes. Manuela Šrēdera darbi ir iekļauti privātajās un publiskajās mākslas kolekcijās, viņa veidotie video un skaņas objekti ir izstādīti pilsētvidē.
Manuels Šrēders. Izstrādes procesā un Pēdējā brīdī
Manuela Šrēdera darbi ir spilgta urbānās dzīves reprezentācija, kas fokusējas uz ikdienu un it kā ierasto. Angela Vilmsa-Adriana, mākslas vēsturniece no Vācijas, par projektu pēdējā brīdī raksta: „ Tieši uztveres dažādības fenomens ir dzinulis mākslinieka Manuela Šrēdera darbā. Viņa uzmanības centrā ir šķietami acīmredzamā simboliskais spēks.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.