Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Kannās – Pedro Almodovara trillera pirmizrāde

Kannu Starptautiskais festivāls jau "pārdzīvojis" gan dāņu skandālista Larsa fon Trīra "brīnišķīgās filmas par pasaules galu" Melanholija pirmizrādi, gan režisora nepolitkorekto izrunāšanos preses konferencē, apliecinot simpātijas nacismam, gan tam sekojošo paša Trīra publisko atvainošanos festivālam un klātesošajiem (vairāk – SestDienā).

   Kaut Trīra filma neatkārto šī režisora spēcīgāko darbu izaicinājumu,  Melanholija ir vērā ņemams Eiropas kinodzīves notikums. Tāpat kā spāņu režora Pedro Almodovara filma _Āda, kurā dzīvoju _ (LA PIEL QUE HABITO), kuras pirmizrāde notika ceturtdien.

Nenoliedzami, šī spāņu autora darbs ir viens no spēcīgākajiem konkursa programmas piedāvājumiem – arī Pedro Almodovaram netipiska žanra – trillera izpēte.  Režisors, kurš pazīstams kā "augstās" un "masu" mākslas miksētājs, seriālu cienīgas emocionalitātes un traģēdijas harmonisks apvienotājs, melodrāmu meistars,  jaunajā filmā ir sasniedzis "eklektisma harmonijas" virsotnes.  Kaut šī trillera dramatiskākajos mirkļos var pasprukt arī smiekli, taču tie nemazina ne norišu, ne spriedzes, ne arī tās jēdzienisko piesātinātību.

Filmas galvenais varonis dr. Ledgards, ko spēlē Holivudā dzīvojošais spāņu aktieris Antonio Banderass, ir ģeniāls ķirurgs, kurš savā mājas laboratoirijā veic medicīniskus eksperimentus.  Viņa elegantu dizaina priekšmetu piepildītajā villā dzīvo arī jauna sieviete – gūstekne Vera. Viņas  identitāte un iemesli kālab Vera ir kļuvusi par ārsta gūstekni, izrādās, – arī  viņa eksperimentu upuri, ir filmas pamatintriga.  Tās atrisinājums ir  šokējošs.   Katram no filmas varoņiem ir sava grēku nasta, zaudējumi un apsēstība – vēlme atriebties. Banderasa atturīgi, intraverti spēlētais ārsts  ir zaudējis gan sievu, gan meitu – sieva guvusi smagus apdegumus autokatastrofā un izdarījusi pašnāvību, nespējot samierināties ar  sakropļoto ķermeni. Viņas nāve ir sākums ārsta  apsēstībai ar ģenētiskiem eksperimentiem, kas ļautu radīt ādu - līdzīgu un labāku par cilvēka ādu. Savukārt Ledgarda  meitas pašnāvība kļūst par ārsta atriebes iemeslu cilvēkam, ko viņš vaino notikušajā – jaunam puisim, kas meiteni izvarojis. 

Filmas vizuālā elegance, arī sarežģītā laika hronoloģija, kas cilvēcisko kaislību, atriebes un medicīnisko eksperimentu piepildīto sižetu padara par rafinētu labirintu, vēlreiz apliecina Almodovara izcilību.

Almodovars ir režisors, kas savulaik radīja Banderasa straptautisko karjeru. Viņu satikšānās pēc 20 gadu pauzes vainagojusies ar spēcīgu  Antonio Banderasa aktierdarbu, kuram darbs Almodovara filmā, ir atgriešanās mājās – Spānijā, pēc ilgas pauzes.

Pedro Almodovara filmas vairkkārt ir ieguvušas balvas Kannu festivālā – Viss par manu māti (Todo sobre mi madre, 1999), Atgriešanās (Volver, 2006).

Vairāk par Pedro Almodovara filmu lasiet Dienas sadaļā Kultūra (sestdien).

Kannu kinofestivāls noslēdzas svētdien – 22.maijā, kad tiks piešķirtas fetsivāla balvas – Zelta palmas zari.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja