Šodien es pavadīju 20 minūtes lielajā pasta nodaļā pie Centrālstacijas. Man bija jānosūta viena vēstule. Būtu gājis uz savu 11. pasta nodaļu, bet šorīt tur uz pieciem lodziņiem gaidīja 60 cilvēku. Kāpēc bija vajadzīgas 20 minūtes, lai nopirktu vienu pastmarku? Paši sapratīsit -- tas bija tāpēc, ka lielākoties rindā stāvēja cilvēki, kuri nebūt nevēlējās izmantot pasta pamatpakalpojumus, proti -- sūtīt vai saņemt vēstules vai paciņas. Viņi nāca maksāt rēķinus, pasūtīt presi un kārtot cita veida maksājumus.
Labi saprotu, ka pastam jāpelna nauda, esmu lasījis, ka laukos vietām tik ļoti pietrūkst pastnieku, ka, piemēram, laikrakstu piegāde aizkavējas pa dienu vai pat divām. Turklāt vēlos pateikt arī to, ka 11. pasta nodaļā Marijas ielā darbinieces ir ļoti pretimnākošas un laipnas, ceru, ka Ziemassvētkos viņām spīd kārtīga prēmija. Taču šķiet, Latvijas pasts ir aizmirsis par savām pamata funkcijām. Ļoti gribētos lūgt, vai nodaļās nevarētu atvērt vismaz vienu vai divus lodziņus, kuros tiek piedāvāti tikai un vienīgi paša pasta pakalpojumi? Nosūtīt vēstuli vai saņemt paciņu, nu tam nevajadzētu prasīt divdesmit minūtes vai pusstundu.
Un vēl -- Latvijas pasts ar lielu joni iegājis 21. gadsimtā, tā ir galvenā iestāde, kura organizē elektronisko parakstu. Vai nav ienācis prātā mazliet agriezties pagājušajā gadsimtā un atcerēties, ka citur pasaulē pasta nodaļās ir arī automāti, no kuriem cilvēks pats var nopirkt pastmarkas un aploksnes? Arī tas ļautu aiztaupīt laiku, domāju, ka šāda investīcija diezgan ātri atmaksātos. Paldies jau iepriekš.