gadā izgatavotā vijole un divas Stradivari no aptuveni 1700.gada.Eksperiments tika veikts lielā, aptumšotā telpā un Frica jauktā kārtībā pasniedza instrumentus vijolniekiem, kuriem uz acīm bija metinātāju aizsargbrilles. Katram no eksperimenta 21 dalībnieka tika dots laiks izmēģināt instrumentus un sakārtot tos pēc skaņas kvalitātes subjektīvā novērtējuma.Eksperimentā atklājies, ka vijolnieki visaugstāk novērtējuši jaunāko instrumentu skanējumu, bet vissliktākais novērtējums ticis abām Stradivari vijolēm.Eksperimentā izmantoto trīs seno vijoļu kopējā vērtība ir 10 miljoni dolāru (5,4 miljoni latu), kas ir simtiem reižu vairāk nekā mūsdienu vijoļu vērtība."Tie ir skaisti instrumenti, bet cenas ir nesaprātīgas. Veco vijoļu vērtībai attiecībā pret jaunajām nav nekādas jēgas," norādīja Frica."Vijoles vecumam nav nekāda nozīme. Vienīgais, kas ir svarīgi, vai tā ir laba vijole vai slikta. Daudzas mūsdienu vijoles ir patiesi lieliski instrumenti," sacīja pētījuma autore.Pazīstamais itāļu meistars Antonio Stradivari savas dzīves laikā 17.gadsimta beigās un 18.gadsimta sākumā radījis aptuveni tūkstoti stīgu instrumentu - vijoles, čellus, ģitāras, alta vijoles un arfas. Aptuveni 650 Stradivari instrumenti ir saglabājušies līdz mūsdienām.
Pētījums: Vijolnieki neatšķir Stradivari un mūsdienu vijoļu skaņas
Vijolnieki neatšķir leģendārā vijoļu meistara Antonio Stadivari skaņas no citām vijolēm, atklājies pētījumā, vēsta laikraksts _The Guardian._Parīzes universitātes pētnieces Klaudijas Fricas veiktā pētījumā profesionāli vijolnieki ar aizsietām acīm spēlēja sešus dažādus instrumentus - trīs mūsdienu un trīs itāļu meistaru, no kurām viena bija Gvarneri del Gesu 1740.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.