Diriģents Mārtiņš Ozoliņš programmā iekļāvis arī Metjū Hindsona skaņdarbu “Headbanger” un vienu no ievērojamākajiem XX gadsimta pirmās puses mūzikas skaņdarbiem, Igora Stravinska “Ebony Concerto” klarnetei un pūšaminstrumentiem”, kura solists būs Ints Dālderis. Minēto opusu Stravinskis uzrakstīja klarnetista Vūdija Hermana džeza orķestrim, un tajā džeza un blūza elementi saplūst ar komponistam tobrīd aktuālo neoklasicisma stilu. Koncerts pirmatskaņojumu piedzīvoja 1946. gada 25. martā Ņujorkas Karnegīhollā.
Pie mums mazāk zināmais komponists, mūsu laikabiedrs Franko Cesarīni dzimis Šveices dienvidu reģiona pilsētā Bellinzonā, studējis Milānas konservatorijā flautas un klavierspēli, bet pēc tam Bāzelē — kompozīciju un diriģēšanu. Viņš ir veiksmīgi piedalījies daudzos konkursos un kamermūzikas koncertos, kopš 1989. gada ir pūtēju orķestra diriģēšanas un instrumentācijas profesors Cīrihes Mūzikas augstskolā, bet kopš 1998. gada — “Civica filarmonica di Lugano” diriģents, kā arī Lugāno mūzikas skolas direktors. Kopš 2001. gada Cesarīni pasniedz kompozīciju Eiropas simfonisko orķestru institūtā (Instituto Superiore Europeo Bandistico) Trentā, Itālijā un pūtēju orķestra diriģēšanu Dienvidšveices konservatorijā (Conservatorio della Svizzera Italiana) Lugāno, Šveicē. Pūtēju orķestra "Rīga" noslēgumkoncertā skanēs viens no Cesarīni jaunākajiem darbiem „Images of a City” (2009). Tajā komponists akcentē nevis pilsētas vizuālo tēlu, bet gan tās emocionālo vēstījumu. Pirmajā posmā atspoguļota pilsētas dzīve, tās straujais ritms, uzburot haotiskas satiksmes un trokšņainu gājēju ainas. Bet katrā pilsētā ir vieta, kur rast mieru: parks, laukums, kāds pamests nostūris, kur prāts var atpūsties un pasapņot, lai jau pēc brīža atkal iegrimtu straujajā pilsētas dzīves ritmā. Tāpēc skaņdarbā mijas divas kontrastējošas noskaņas: strauja un satraukta ievadā, rāma un mierīga vidusdaļā, lai kulminācijā abas apvienotos, stāstīja I. Miķelsone.
Muzikālā ceļojumā pa Romu aicinās ievērojamā itāļu komponista Otorīno Respīgi simfoniskā poēma „Romas pīnijas” Gaja M. Djukera pārlikumā simfoniskajam pūtēju orķestrim. “Ar mūzikas palīdzību, klausītājiem būs iespēja pabūt gan Borgēzes villas dārzā, gan Kampānijas katakombās, gan uzkāpt Džanikolo kalnā, gan patverties pīniju ēnā uz senā Apijas ceļa,” klāstīja I. Miķelsone.
v