Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Izrādes Karmena recenzija. Vienīgā nestandarta sieviete

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Prieks
P
Pats domā, skaties, vērtē, analizē, esi piekritējs vai atkritējs! Skaistu metaforu mētāšana dotajā recenzijā. Nedrīkst iet uz izrādi ar šādu bagāžu. Īstie kritiķi ir skatītāji:)
Madam Vonga
M
Pēc pirmā cēliena devos prom un pametu šo izrādi, vilšanās.
Sinča
S
Snieklīgi, ka neviens komentētājs nepievērš uzmanību, ka šajā recenzijā tikai pāris pēdējie teikumi ir tā kā uzslava un parādītas vismaz divas Dailes teātra problēmas - plaģiāts un tekstu zagšana, kā arī jaunu aktrišu miesu apnicīgi vienveidīga izmantošana.
Paulas Jēger-Freiman rēgs
P
Kopš iedibināta NN vārdā nosauktā gada balva mākslas kritikā, kur aktieri, režisori, tejāteru direktori un direktrises kopā ar citu mākslu pārstāvjiem VĒRTĒ savu kritiķu veikumu, gluži likumsakarīgā kārtā nav vairs ne teātra, ne citu mākslu kritiķu, kurus būtu vērts lasīt. Likumsakarīgi arī, ka šī gada balvu piešķīra Tišheizerei, kuras stilā aizvien ir bijis labā latviešu valodā čomīgi palaipot, nevienam uz varžacīm nekāpjot.
Liene
L
Šitā tak nelaipo. Kas patīk, patīk, kas nepatīk - nepatīk.
  • 11
  • 1
Spoks
S
Tamā komandā, kas vērtē, bija arī jaunais Toms Čevers, kurš arī saņēma balvu, tātad daļēji pats sev piešķīra un slavēja divas citas piešķīrējas- Radzobi par zinībām un Līgu Ulberti, kas dod darbu kroderā lv. Smalki, vai ne? E. Tišheizere slavena vēl tādā veidā, ka slavinot izrādi sacer vēl otru klāt, tā kā A. Hermanis var uzskatīt viņu par savu izrāžu līdzautori. Draugs draugam laiku kavē...
  • 17
  • 4
neērts jautājums
n
Laikam taču visi dzīvojam Latvijā, esam šeit guvuši izglītību, daži krievzemē, ārzemēs. Kāda ir attieksme pret latviešu dramaturģiju. Šoreiz runāšu par Mārtiņa Zīverta un Anšlāva Eglīša lugām. Tur, lūk, esot daudzvārdība. Un viss? Citu vērtību nav. Zīmuļa mājās nav? Vai patiesība slēpta tur, ka režisori nav spējīgi saprast un uzvest šos darbus. Piemēram, "Minhauzenu" gan Edmunds Freibergs, gan Valmiera sadraņķēja. Aktieru mazspēja un dvēseles tukšums traucē. Viena pati Daiga Gaismiņa kā Jakobīne ar savu flegmu un monotono balsi vien ir uzmanības vērta. Harija Gulbja lugas ir teicamas, mazliet pārstrādājot atbilstoši laikam. BET, kas interesē režisorus pirmkārt? Lugas ar nenormāliem cilvēkiem, saturu un vidi. Kāpēc? Tāpēc, ka tur uzreiz pirmo var izfantazēt formu. Saturu, tēlu būtību, ideju latviešu dramaturģijā grūtāk atrast, tad jāvar un jāstrādā, nevis jācep tik augšā. Nav tā ārišķīgā asuma, griezīguma, trilleru un šovu estētikas. Padomju laiki esot vainīgi. TAGAD un TE mēs paši
+++
+
iznīcināsim, ko paspēsim. Padomju laiks, okupācija esot vainīga. Vislielākā padomija un eklērs ir mūsu galvās pašlaik. Redz, Danskovītes un Rancānes diletantiski dramaturģijas paraudziņi tūdaļ rūmi atrada. Kur? Nacionālā teātrī. Sevišķi jau nu "Bišumāte"- mistrojums no autores piezīmju kladēm, pirmais mēģinājums, pilnīga nejēga par dramaturģiju, bet , blaukš, uz tepiķa, turklāt prēmēta. Kombuļu Inese esot pieteikusies par aktrisi nākamam seriālam, varbūt viņai ir arī kāda luga iz tautas. To jau var redzēt tv šovā. Kā nonāk līdz jautājumiem par latviešu kultūru, tā, vai, manu dieniņ. Pat teātra kritiķes domāja un domāja, kur varētu būt Alunāna muzejs. Paši, paši, mūsu mākslas ministrējošā postpadomju himēra nerimsies. Ja nu vienīgi nāktu grēku plūdi. bet arī tad Noasa šķirstā patversies izmanīgie, vadošie un valdošie.
  • 8
  • 1
Pie reizes, ja jau runāt sākuši
P
Mūsu jaunie un nejaunie ģeniālie režisori. Laura Groza-Ķibere. Nevienas izrādes, kur būtu harmoniski cilvēki, cēls saturs. Vienvienīga vandīšanās pa zaņķiem. Viesturs Kairišs- katrā izrādē obligāti vismaz viens kails vīrietis, tai skaitā "Līrā". Lai taču reiz apmierina savas erotiskās fantāzijas realitātē un beidz izsmiet skatītājus. Operā noģērba veselu plejādi. Šie vaicā: kāds mums uzdevums? Kairišs: Uzbudinieties! Vladislavs Nastavševs- visu laiku apdzied vienu orientāciju un tik pats dzied, apstādinādams jau tā gauso darbību. Elmārs Seņkovs- saslvēts, sabalvots un aizgājis pa pieskari, mēra izjūtu zaudējis. Džilindžers- visu iespējamo sexuālo perversiju apdziedātājs, tai skaitā "Sniegbaltītē"- bērniem! Pēteris Krilovs- tik pa mazām zālēm, audzina aktierus tuvplāniem, tv, kā iet uz lielās skatuves čiks! Indra Roga- kopē un kopē pati sevi, pareizticībā pārgājusi, velk krievisko, cik iespējams visur iekšā, Valmieras "Mežā" vīrieši"kleitās, sievietes vīriešu apģērbos, stiepj darbību.
turpin.
t
Vairāki no viņiem pedagogi KA. Kādi aktieri nāk ārā? Vingrotāji, dejotāji, dziedātāji, nespējīgi runāt bez mikrofoniem. Kā tādi nabagi. Ne tikai dzied, bet arī uz skatuves runā ar pastiprinātājiericēm kā radio pārraidē. Pašapmierinātība, Zanes Daudziņas kā runas pedagoga neprofesionalitāte. Kritiķes tik jūsmo. Par izrādēm, katru atsevišķi. Gada apskatu vairs nav. Kopš nav vairs mūsu vidū Lilijas Dzenes un Normunda Naumaņa dabūjam farsu, ne dziļu vērtējumu, jo rakstītājas kā apdullušas, pašas iespējams nesaprot aktiermeistarības pamatus un kā rezultāts uz skatuves sasniedzams. Vai jūs redzat TĒLUS, kam ir biogrāfijas? Tik, cik lugā pateikts, aktieri sevī nekādu bagāžu nenes, cep uz vietas. Daudzreiz labi, bet tad atkārtojoties un paliekot neinteresanti, bez jūtu, dvēseles dzīves, pārspīlēju, bet tomēr kā roboti.
  • 27
  • 2
Paaudžu pāreja
P
Diezin, cik ilgi vēl būs jāgaida latviešu skatītajam, līdz Džilindžers būs izslimojis VISAS savas kājstarpes problēmas? Teikšu nejauki- uz DT sienām un NT kolosiem pietiekami daudzos gadījumos publikai varētu atļaut rakstīt tā kā to dara uz publisko ateju sienām. Būtu saskaņā ar repertuāru. Aktieru ģenitālijas ir iepazītas visai plašā apmērā. Jautājums viens: kas, piemēram, māksliniecei Ķuzulei ir galvā, vai vismaz salmi atrastos, ja viņa sēž avanscēnā ( dvīņu māmiņa), novilkusi biksītes, kājas papletusi un otra zvaigzne Ieva Segliņa ripina tualetes papīra rullīti. Ak, režisors lika! Bet viņas pašas ir sievietes, mākslinieces, KA mācījušās vai kāda prostitūcijas kantorī. Izrādei tas nedod neko. Tāpat kā Žagara plikā d,,,a, citu visu jau arī atrādījis, jāsaka, lielu iedvesmu nerada ne krāns Kairiša filmā, ne viss korpuss Baterflejā. Bezpersoniskas būtnes tup mūsu vadošajos teātros. Ja pieceltos Anta Klints, Emma Ezeriņa, Lilija Ērika, Lilita Bērziņa...man šķiet viņas nekautrētos un run
nesautrucies!
n
Par kādu godu un cieņu te vispār vairs runa, ja ģenitālijas turpat vai katrā izrādē.
  • 13
  • 3
Ti-fi-gi
T
Valoda komentāros piepasēta mūsu skatuves "mākslai", tieši saderīgi. Ja Ķuzule, bet NT Sebre var sēdēt pret publiku ( es otrajā rindā), ka starpene redzama, tad kādēļ nedrīkst par to runāt?
  • 16
  • 1
fiTi
f
Tik vulgāra komentāra valoda, bet moralizē par "vērtībām". Ja man kāds teiktu, ka esmu mācījusies "prostitūcijas kantorī", iesūdzētu tiesā par goda un cieņas aizskaršanu.
  • 2
  • 14
+++
+
un teiktu bez aplinkiem: gluži kā mauku mājā!
  • 9
  • 2
skaļi norūkšos
s
Latviešu teātris ir kļuvis jēls, bezkaunīgs un perverss. Jautāju Šerlokam Holmsam, viņš skaidro: kritiķu vidū sievietes vien gandrīz ir, tātad arī viņas ir bez kauna. Nekaunīga sieviete kļūst mazinteresanta. Ko lai dara? Jāslavē, no kā tad aizpildīsies SPĒLMAŅU NAKTS, kam balvas birdinās. Vera Mihailovna Baļuna, braugdama ar auto kur iegriba, sacīja: Kur mana valdība, tur es ar. Mūsu it kā jau kultūras sardzes var droši par sevi galvot: kāda mūsu valdība, tādas mēs ar.. Zemiska kultūras nīcināšana- apzināti.
Aptauja
A
Uzdosim katrs sev jautājumu un godīgi atbildēsim, uz kurām izrādēm mēs vēlētos iet ar visu ģimeni, skolas bērnus līdzņemot? Vai teātros vīrieši arī strādā, vai kāds nevarētu tādam režisoram, kurš izģērbj, sadot pa fizionomiju? Ja teiksit, ka kūdu, izlasiet M. Zoščenko stāstu "Birokrāts".
  • 12
  • 1
Henrietas k-dzei
H
"libretu, kas ir samērā banāls, melodramatisks"/ Operā pirmkārt nevērtē libretu, bet MŪZIKU, tādēļ nevajag salīdzināt ar operu, pietiek jau ka Radzobe "Makbetu" izprata pirmskolas līmenī. "Jebkura sieviete ir ļaunums, bet divreiz mēdz būt laba – mīlas vai nāves gultā." / Dāvāju Jums arī citātu: "Vīrietis divas reizes mūžā ir laimīgs- kad sievieti iegūst un, kad tiek vaļā. Dižais Atkočūns pazaga no krievu lugas. Okei, DT atkal uzvara.
Henrietas k-dzei
H
Jums taisnī8ba, šoreiz pārsteidzos. Lieta tāda, ka mūzika ir krāšņa un tai atbilst hreznie spānu kostīmi ar mantiļkām un tereadoru spilgtumu vai kā Metropolitānā- askētiski- ar Alaņju un Garanču. Preaksē Merimē noveles un Bizē estētika tiek jauktas visos neiespējamos variantos, tādēļ arī man novīlās. Atvainojiet.
  • 7
  • 11
Henrieta
H
Tomēr nākas salīdzināt ar operas libretu, jo, ja lasījāt Merimē noveli, noteikti pamanījāt, ka tur nav Bizē operas personāžu. Dailes teātra izrāde, Minčenoka luga ar Atkočūna papildinājumiem radusies, ietekmējoties no operas libreta un tās varoņiem. Nepieminēt to būtu neprofesionāli. Savukārt Bizē mūzikai ar izrādi tikpat kā nekāda sakara - un par šo mūziku arī neko neizteicos. Man tā ļoti patīk.
  • 14
  • 11
nav jau nemaz baisi
n
Seņkovs pa Blaumaņa lugu mačkājies ne mazāk skaisti. Ja tam, kurš lasījis Blaumani un tam, kurš redzējis tikai izrādi, liktu uzrakstīt satura atstāstījumu, būtu Dieva zīmes seņkovčina mērcē.
  • 19
  • 3
Mums
M
Mums nav neviena teātra kritiķa, kuru būtu vērts lasīt, par to esmu pārliecinājusies vēlreiz. Vājš mierinājums, ka mūzikas kritikā ir vēl daudz nejēdzīgāka situācija (neticami, bet fakts!).
kritiķis
k
Tieši tā. Paši pūš un paši deg, viens otru apbalvo un flirtē:)
  • 13
  • 2
Atis
A
Tā ļoti viegli izmest, bet kas tieši neapmierina? Par maz komplimentu?
  • 5
  • 4
Anna
A
Pilnībā piekrītu!
  • 16
  • 2

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies mākslinieks Eižens Valpēters

Ziemassvētku laikā 23. decembrī mūžībā devies mākslinieks nonkonformists, grāmatas Nenocenzētie. Alternatīvā kultūra Latvijā. XX gs. 60-tie un 70-tie gadi (2010) sastādītājs Eižens Valpēters (1943–20...

2024. gads teātrī. Teātris nav ēka

Gandarījumu ir sagādājuši oriģināldarbi, kas runā par šīs zemes cilvēkiem, viņu vēsturi un šodienu, cerībām un vilšanos, stereotipiem un vērtībām

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja