Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Baleta prīma Jūlija Gurviča beidz karjeru

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Aha
A
"dienai" jau gan nav, ko pārmest, avīzes formātā ziņu lasīju kaut kad pirms nedēļas Jā, un izskatīju operas mājaslapu un neatradu absolūti neko, bija par jauno sezonu, par biļetēm un iestudējumiem, bet par Gurviču ne vārda
dadzz
d
Viņi ir ielikuši operas mājaslapā ar datumu 1.maijs..nez, ar atpakaļejošu? http://www.opera.lv/lv/aktualitates/2014/maijs/julija-gurvica-atvadijusies-no-skatuves
  • 0
  • 0
Etiķete
E
Jā, nu godināšana un pateikšanās par ieguldījumu Latvijas kultūras dzīvē kaut kā neskaitās iekšējā nepieciešamība. Bet no LNO puses - ļoti neglīti.
ļoti
ļ
\žēl ,ka nebija liela atvadu afiša,arī es ar draugiem tikai internetā uzzinājām novēloti par pēdējo Jūlijas izrādi,priekšs prīmas,starp citu,tas nav ilgs skatuves mūžs .parasti viņas dejo vismaz 28 gadus un vairāk......
  • 2
  • 0
Pūce
P
Skaista, ļoti talantīga māksliniece ar savu spilgtu individualitāti. Lai arī daudz un dažādu neatkārtojamu mirkļu piedzīvots, pateicoties Jūlijas Gurvičas mākslai, man noteikti vismīļākā viņas loma bija Odeta-Odīlija "Gulbju ezerā" un Katarīna "Spītnieces savaldīšanā" (arī fantastiska saspēle ar A. Avečkinu), kur arī redzams viss viņas milzīgais mākslinieciskais spektrs - no ēteriskas, netveramas, trauslas, maigas sievišķības (Odeta) līdz neganti mežonīgam skuķim, kuram pa visu drēbju vīlēm redzams, ka arī šis mežonēns slēpj sevī daiļu un līganu gulbi, kuram vien jāļauj izspraukties no neglītā pīlēna veidola (Katarīna), pa vidu eleganti izgaršojot 'femme fatale' varu un perfekti izkopto valdzināšanas tehniku (Odīlija). Paldies! Tādas kā viņa šobrīd vairs baletā nav. Viņa bija pēdējā no tā balerīnu kaluma, kurš mums devis Zitu Errsu, Inesi Dumpi, Litu Beiri. Tikai pati ar savu personību, raksturu, spēku, kā principā ikviena no nosauktajām balerīnām. Atļaujoties nelielu atkāpi no tēmas, uzskatu, ka ir jau labi un interesanti vērot "Gulbju ezera" izrādes, kurās melnā un baltā gulbja lomas izdejo divas dejotājas, kā to jau gadiem praktizē LNO, taču vakars, kurā viena dejotāja spēj pārliecinoši iemiesoties abos tēlos, tomēr ir īpašs, jo atklāj ne tikai pašas mākslinieces vērienu un amplitūdu (zīmīgi, ka šobrīd pēc J. Gurvičas aiziešanas Rīgas baleta trupā ir palikušas vairs tikai divas solistes, kuras savā laikā "Gulbju ezerā" ir vienā izrādē dejojušas abas lomas - M. Demjanoka un V. Jansone), bet patiesībā ir arī ļoti būtisks paņēmiens šī romantisma sižeta jēgas izpausmei. Viena no romantisma tēmām, kas nodarbināja tā autorus (un "Gulbju ezera" sižets kā lielākā daļa lielo, klasisko baletu sižetu ir izaudzis no vācu romantisma literatūras), bija dubultinieku - esamības un šķituma tēma, tāpēc arī "Gulbju ezerā" tik būtisks ir tas elements, kā vienā ķermenī var sadzīvot divas tik dažādas būtnes, jo princi vispirmām kārtām taču maldināja šī ķermeniskā līdzība. Identitātes, līdzības un atšķirības tēma gandrīz pilnībā pazūd, ja abas lomas sadala divām māksliniecēm. Un vismaz man Jūlija Gurviča paliks uz visiem laikiem atmiņā kā izcila Odeta-Odīlija vienā izrādē. Baleta prima assoluta ar ļoti aristokrātisku pulējumu - izmalcinātība, daiļums, perfekcija, nevainojama gaume, elegance, kam Jūlija Gurviča diezgan drīz jau savas karjeras sākumā prata piešķirt tādu savu īpašo manieri, kas aiz šīs nevainojami atturīgās un līdz sīkākajām detaļām pārdomātās ārienes ļāva lasīt viņas atveidoto varoņu kaislības un jūtas visās to niansēs un attīstībā. Apbrīnojama prasme formu izmantot kā līdzekli satura atklāšanai. Žēl, ka laiks tā skrien! Ceru, ka Jūlija Gurviča, kura pēc visiem mūsdienu parametriem taču vēl ir jauna sieviete, atradīs kādu savas personības un pieredzes vērienam pienācīgu darbības nišu, kurā varēs vēl daudz laba dot pati sev un apkārtējiem.
Joprojām kā padomijā?
J
Izcilus māksliniekus izmet kā mēslus no viņu darba vietām? Bez afišām, bez reklāmas, bez nekā? Vai tāpēc talanta vairāk būs favorītei, baletmeistara radiniecei? NEBŪS! Kad beigsies šīs dzīvi graujošās intrigas, šī mākslinieku atkarība no situācijas veidotājiem pēc sava, visbiežāk negatīva scenārija? Šī visatļautība un intrigas, ko operas direktoram nevajadzēja pieļaut? Pietika ar Žagaru! Tagad viņa atbaidošais portrets ir uz automobīļu aizmugures stikla iedveš tikai riebumu! Vai Liepiņš arī domās tikai par sava dēla karjeru? Vienreiz tas jābeidz!
PALDIES!!!
P
Izcila balerīna! Savulaik redzēju viņu Annas lomā kopā ar Avečkinu /Kareņins/. Tas bija neaizmirstams vakars. Tāds jūtu dziļums, tāds kustību smalkums un ekspresija... Biju vienkārši sajūsmā! Žēl, ka nezināju par pēdējo izrādi - būtu gribējies vēlreiz redzēt. Jūlijai visu to labāko turpmākajās gaitās un paldies par daudzajām stundām, kurās baudīju baleta burvību.
pontiks
p
Jūlija, ja nu gadījumā šo lasāt: Jūs esat vislabākais, kas ar LNO baletu ir noticis pēdējos 25 gados. Well done!
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Kur skatās Zigmārs Liepiņš?
Nerrim< Kocebū
N
Nemels nu, Radītājs ir augstāk par mums, pat tādiem notikumiem kā savu bērnu nākšanai pasaulē pārāk lielu lomu iedalām paši sev. Mākslas darbus arī it kā radām mēs, bet ar kāda Spēka palīdzību, iekļaujot tur cilvēces kopējo pieredzi. Vai tā varētu teikt?
  • 3
  • 0
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Nu, tad varbūt Zigmāram Liepiņam vajadzētu papurināt to "varzu algoto darbinieku," ja nav spējuši primabalerīnu ar pompu pensijā aizlaist! "Piesvīdis pie pirts lāvas" - foršs teiciens. P.S. - Tu varētu vazāties pa manām pēdām ne tikai "ik pa laikam," veco labo Kocebū! Drīzāk piedod man, ka pārāk reti iedvesmoju Tevi pievienoties maniem vētrainajiem starpsaucieniem. (Bet tādu nu Tu mani pats biji radījis...)
  • 4
  • 0
Kocebū< Nerrim
K
Mīļais draugs, Zigmaram Liepiņam tas nav tiešs pienākums vienam pašam visu zināt, par visu atbildēt. Tam nolūkam NO ir vesela varza algotu darbinieku. Beigu beigās arī baletmeistars Leimanis taču nav piesvīdis pie pirts lāvas. Tas, par ko es raizējos, ir MŪSU VISU ĶEZA/ SLIMĪBA/ KAITE, ka mēs kļūstam vienaldzības, paviršības pārņemta sabiedrība, NIHILISMS mūs kā traks suns ir sakodis. P. S. Piedod, ka es ik pa laikam vazājos Tev pa pēdām.
  • 4
  • 0
no autores
n
Piedodiet, mani pašu šī ziņa pārsteidza, ieraugot vēstījumu un bildes mākslinieces FB profilā, teātris par to vispār noklusēja un klusē joprojām (ieskatieties paši Operas mājaslapā !). Tas, ko es reāli varēju, bija vismaz iespiest šo ziņu tuvākajā avīzes numurā. Izrāde notika 30.aprīlī, vēsts FB parādījās 1.maijā. Brīvdienās laikraksti neiznāca, tad nu pirmajā drukātās avīzes numurā bija lasāms. Internetā gan šī publiācija parādījās krietni vēlāk. Bet es atvainojos tiem, kuriem liekas, ka man - muzikoloģei - būtu vajadzējis nelikties zinis.
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
"autorei" [kā redzat - pēdiņās], cienītā anna2, ir domāts tai, kura izsakās virs manis - nevis Lūsiņai!
  • 5
  • 0
anna2 - lustīgajam nerrim
a
Kādēļ šie jautājumi autorei? Jūs jau pats atbildat uz tiem...
  • 1
  • 2
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
"autorei" - atļaušos atgādināt, ka tagad visos teātros ir PR jeb sabiedrisko attiecību, kā arī mārketinga štata darbinieces - šādu jubileju atzīmēšanas liktos būtu tieši viņu darba pienākumu aprakstā. Nemaz jau nerunājot par teātru direktoriem un direktrisēm, no kuriem būtu jāprasa tā galējā atbildība - kā armijā no ģenerāļiem. Ne?
  • 3
  • 0
autorei
a
Cien, muzikoloģe, nevajaga tīši pārprast. Nav runa par to, ka esat likusies zinot, bet par to, ka baleta mākslai piesaistītie "zintnieki"nav likušies ne zinis. Tad vēl piebildīšu, cik "klusi atzīmēja" mūsu operas izcilā dramatiskā soprāna Žermēnas Heines- Vāgneres, kā arī Nacionālā teātra aktrises Maigas Grīnbergas 90 gadu jubilejas ( M.G. šī diena izcēlās ar mēmumu no žurnālistiem un avīžniekiem. Tā varētu saukt piemērus vēl un vēl. Un vēl viena iebilde, kurai pamatojumu ar piemēriem šeit neminēšu. Vai tikai tiem, kam dēli, meitas, personiskie "aprūpnieki" paši noorganizē uzmanību, ir pelnījuši, ka viņus pamana?
  • 5
  • 3
ārpus feisbuka
ā
23 gadu spoža karjera, Ziedošanās, kas balerīnai Jūlijai Gurvičai noslēgusies 30. aprīlī, radusi m u z i k o l o ģ e s, ne kāda baleta speciālista vēstījumā, prasot šim varoņdarbam nedēļu laika, bravo! Vienkāršs skatītāja paldies Jūlijai par mākslas mirkļiem, stundām, gadiem. Vislabākie novēlējumi ceļa turpinājumu piepildot, saglabājot ticību sev un baudot labas veselības atbalstu!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja