Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +5 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Fliks vēlētos mazāku valsts līdzdalību airBaltic

Nacionālās aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolds Fliks vēlētos, lai valsts ietekme lidsabiedrībā būtu mazāka. Intervijā laikrakstam _Dienas Bizness _viņš norāda, ka valsts vilcināšanās palielināt pamatkapitālu var būt problemātiska nākotnē.

"Es domāju, ka valsts līdzdalībai ir plusi un mīnusi. No vienas puses, tas dod kompānijai stabilitāti. Austrumu tirgiem tas ir milzīgs plus. Nacionālās aviosabiedrības statuss ir viens no priekšnosacījumiem atļaujai lidot uz Krieviju un citām NVS valstīm. Tomēr valsts var mainīt savu nostāju. Tāpēc mums būtu vēlams, ka būtu vairāk privāto īpašnieku un valsts ietekme nebūtu tik liela," skaidro uzņēmējs.

Viņš norāda, ka pie apgrozījuma 240 miljoni latu pusmiljona latu kapitāls nav adekvāts. "Tāpēc ir jautājums, vai valsts būs gatava skatīt iespēju palielināt pamatkapitālu. Tur var rasties problēmas," norāda airBaltic prezidents.

Nacionālās aviokompānijas airBaltic zaudējumi pērn bijuši tik lieli, ka tās tālākas darbības nodrošināšanai valdībai otrdien aiz slēgtām durvīm nācās lemt par iespējamo pamatkapitāla palielināšanu.

Tā kā iesniegtais priekšlikums raisīja vairāk jautājumu nekā atbilžu, lēmuma pieņemšana tika atlikta uz nākamo otrdienu un Satiksmes ministrijai jānāk klajā ar jauniem priekšlikumiem. Daļa ministru arī rosinājuši meklēt citus risinājumus, kā nodrošināt zaudējumus cietušās kompānijas tālāku darbību, jo otrdien apspriestais nav bijis pietiekami pamatots.

Valdības sēdes slēgtajā daļā airBaltic prezidents Bertolts Fliks iepazīstināja ministrus ar pērnā gada zaudējumu summu, kurus presei solās izpaust tikai augustā. Dienas rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka šie zaudējumi varētu būt vēl lielāki nekā avīzē Telegraf nesen minētie 24 miljoni latu. Zināms, ka pērn pirmajā pusgadā airBaltic zaudējumi sasniedza 7,9 miljonus latu. B.Fliks valdības sēdē kā galveno prāvo zaudējumu iemeslu minējis neizdevīgos degvielas līgumus. Tie esot noslēgti, vēl pirms sākusies cenu lejpuslīde.

Valdībai tika rosināts palielināt nacionālās lidsabiedrības pamatkapitālu, liecina neoficiālā informācija. Ja pamatkapitāls netiktu palielināts, tas apdraudētu airBaltic maksātspēju. Tā kā valstij pieder 51% kapitāla, arī tai būtu jāiegulda ap 15 miljoniem latu. Ņemot vērā, ka vēl viens līdzīpašnieks ir B.Fliks, daļai ministru radās jautājums, kur viņš ņems naudu pamatkapitāla palielināšanai. Kā viens no variantiem minēta arī valsts kapitāldaļu pārdošana. "Mēs esam pieprasījuši Satiksmes ministrijai papildu informāciju, ir pietiekami daudz jautājumu, kas tehniski juridiski jāizvērtē," Dienai atzina premjers Valdis Dombrovskis (JL).

Ziņas par vēl lielākiem zaudējumiem ir pretrunā ar paša B.Flika iepriekš stāstīto par uzņēmuma veiksmīgo darbību krīzes laikā. Jautāta, vai nevarētu tikt pārdomāts B.Flika atalgojums (aizpērn viņš saņēma vidēji Ls 29 000 mēnesī) un nākotne amatā, SM sabiedrisko attiecību pārstāve Ilze Eida no komentāriem atturējās.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas