Jau vēstīts, ka svētdienas vakarā Latviju pāršalca ziņa, ka Mazsalacas novadā nokritis meteorīts, izveidojot apjomīgu krāteri. Notikušo nofilmēja it kā kāds aculiecinieks, notikuma vietu visu nakti apsargāja policija un armija, bet dienā uz Mazsalacu devās ģeologu un astronomu grupa. Tuvējo māju saimnieki stāstīja par savām izjūtām un pieredzēto. Šo notikumu aprakstīja daudzi pasaules mediji. Tikai pirmdienas vakarā Tele2 nāca klajā ar paziņojumu, ka notikušais ir inscinējums – reklāmas kampaņa. Iekšlietu ministre paziņojusi, ka no kompānijas tiks piedzīti visi zaudējumi.
Tomēr Latvijas institūta direktors piekrita kompānijas paustajam, ka ar šādu notikumu Latvijas vārds ir izskanējis pasaulē drīzāk ar pozitīvu zīmi. “Uz īsu momentu tas pagrieza lietas uz pozitīvo pusi, kas parādīja, ka mūsu uzņēmēji mēģina darīt kaut ko izklaidējošu. Tagad ir skaidrs, ka tas ir reklāmas klips. Galvenais, ka tas nav radījis nekādas problēmas un skādi.”
Tomēr kompānija pārspīlējot savu lomu Latvijas tēla radīšanā. “Ja viņi uzskata, ka Latvijas tēlu, tas kaut kādā veidā ir izmainījis, tas ir pārspīlējums. Tam ir īslaicīgs efekts. Pieņemu, ka par to diezgan ātri aizmirsīs,” uzskata Latvijas institūtā.
“Mēs bieži pārdzīvojam notikumus, kas ir Latvijā labā vai sliktā veidā, bet mēs pārspīlējam to, kā tas tiek ārzemēs uztverts,” pauž O.Kalniņš par reakciju uz “meteorīta lietu” Latvijā.
SVF
mja
mja