Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 19. decembris
Sarmis, Lelde

Pētījums: Pērn Lattelecom pasliktinājusies pakalpojumu bojājumu apstrāde

Pērn nedaudz pasliktinājušies fiksētā tīkla elektronisko sakaru operatora Lattelecom ar līniju bojājumu apstrādi saistītie kvalitātes rādītāji, teikts Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajā Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārskatā.

"Lattelecom bojājumu pieteikumu pieņemšanas dienesta pakalpojuma kvalitātes rādītājiem jau otro gadu vērojama tendence pasliktināties. Atšķirība starp šo dienestu un visaptveroša telefona uzziņu dienestu pakalpojumu kvalitātes rādītājiem norāda, ka bojājumu pieteikumu pieņemšanas dienestu, kura pakalpojumi jānodrošina bez maksas, Lattelecom nav izvirzījis par prioritāti," pārskata projektā, kas nonācis biznesa portāla Nozare.lv rīcībā, secina regulators.

Kā rakstīts pārskatā, bojājumu skaits procentos no pieteiktajiem bojājumiem, kas novērsti trīs kalendāro dienu laikā, 2010.gadā bija 87,5%, salīdzinot ar 91,4% 2009.gadā un 91% 2008.gadā. Rādītājs atzīts par neatbilstošu Lattelecom saistošām universālā pakalpojuma prasībām, kas paredz izpildi - 92%.

Par neatbilstošu arī atzīts Lattelecom veikums, pildot universālā pakalpojuma saistībās noteikto parametru - pieteikto bojājumu skaits procentos no abonentlīniju bojājumiem, kas novērsti ar abonentu norunātajā laikā. 2010.gadā rādītājs bijis 87,2%, universālā pakalpojuma saistības paredz 99%.

Netiek pildītas arī saistības, ka vismaz 95% no zvaniem bojājumu pieteikšanas dienestam jāatbild 20 sekunžu laikā. 2010.gadā tikai 82% zvanu atbildēti atbilstoši universālā pakalpojumu standartam.

"Visaptveroša telefona uzziņu dienesta pakalpojumam" jeb izziņu dienestam "1188", kas ir par maksu, 99,62% zvanu atbildēti 20 sekunžu laikā, pārsniedzot prasību, ka standarta ietvaros jāatbild uz vismaz 95%.

Pieteikto bojājumu skaits uz vienu abonentlīniju 2010.gadā bija 0,08, 2009.gadā - 0,07, savukārt 2008.gadā - 0,16 bojājumi.

Veidojot pārskatu, citiem operatoriem, kas piedāvā fiksētā tīkla pakalpojumus, netika veikti kvalitātes mērījumi, jo tos neskar Lattelecom kā dominējošam operatoram uzliktie universālā pakalpojuma saistības. Regulators arī nepētīja mobilo sakaru operatoru bojājumu pieteikšanas dienestu kvalitāti, bet galvenokārt mērija balss sarunu, īsziņu sūtīšanas un starpsavienojumu kvalitātes rādītājus.

Elektronisko sakaru kvalitātes pārskatu paredzēts apstiprināt un publiskot pēc regulatora kārtējās sēdes 30.martā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Ne par to ir runa

Nodokļu maksātāju nauda ļauj airBaltic turpināt strādāt.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas