"Es Aivi Roni pazīstu kā vienu no pieredzējušākajiem Latvijas diplomātiem un ārlietu ekspertiem, taču labu laiku arī kā atsevišķu finanšu aprindu lobistu, kuru mērķis "buma" priekšvakarā bija radīt Latvijā ārvalstu finanšu pakalpojumu centru. Latvijai ir paveicies, ka viņam tas neizdevās, citādi, iespējams, iestājoties krīzei, mūsu finanšu institūciju saistību apjoms būtu tuvs Īslandes vai Īrijas līmenim," sacīja R.Zīle.
Viņaprāt, A.Roņa kā bezpartijiska kandidāta izvirzīšana satiksmes ministra amatam liecina par vairākām problēmām - partiju bailēm no atbildības un pieņemto lēmumu sekām šajā nozarē, saasinātu interešu grupu cīņu utt.
"Man izšķirošais kritērijs, vērtējot Aivja Roņa darbību, būs viņa izvēle saistībā ar nupat Eiropas Komisijas apstiprināto septiņu gadu programmu transporta jomā Connecting Europe. Ja satiksmes ministrs izvēlēsies konsekventi strādāt pie ES transporta komisāra Sīma Kallasa un arī manis atbalstītā Rail Baltica projekta, tad varēs teikt, ka pieredzējušā diplomāta izvēle ir par labu Rietumu jeb ES attīstības ceļam. Ja ne..., tad acīmredzot par labu savu kā lobista mērķu piepildīšanai," sacīja R.Zīle.
Jautāts, kā viņš kā bijušais satiksmes ministrs vērtē ar airBaltic notikušo un notiekošo, R.Zīle sacīja: "Par detaļām man grūti spriest, jo informācija par airBaltic visu laiku ir bijusi konfidenciāla, bet lielos vilcienos valdības taktika, šķiet, bija pareiza, jo privātā akcionāra finansētājs nevēlējās ciest vēl lielākus zaudējumus. Laiks rādīs, vai jaunais airBaltic vadītājs spēs noturēt kompānijas tirgus daļu un Rīgas lidosta saglabāsies kā būtisks aviosatiksmes mezgls. Protams, risks attīstībai pastāv, jo otrs īpašnieks tagad pārstāv visai neskaidras ofšorizētas Austrumu investīcijas."
Pilnu interviju lasiet laikraksta Diena trešdienas numurā!