Par tā saukto "sarkano reklāmu," kurā, atskanot biedējošai mūzikai, par gaidāmajām pārmaiņām vēsta uz sarkana fona rakstīti burti un ko ierunājis aktieris Harijs Spanovskis, A.Rožukalne saka - tā ir ļoti briesmīga, tā izskatās kā paziņojums no frontes līnijas par kara sākumu, liekot manīt, ka skatītājiem jāsāk uztraukties un bīties. Reklāmas sākumā kā informētāji minēti Latvijas Televīzija (LTV) un Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTP).
"Šī reklāma parāda, par kādu muļķi digitālās televīzijas skatītāju uzskata NRTP, ka nepieciešams panikā kliegt, ka drīzumā televīzija tiks atslēgta," saka A.Rožukalne. Turklāt baidošās reklāmas beigās minēts, ka detalizētu informāciju varot iegūt LTV interneta mājas lapā. A.Rožukalne saka - protams, tas nozīmē, ka detalizētu informāciju var saņemt tikai tie iedzīvotāji, kuriem ir internets.
Kā Dienu informēja LTV1 pašreklāmas redaktore Ieviņa Ancena, šai "sarkanajai reklāmai" "ir brīdinoša funkcija: tās uzdevums - aktīvi pievērst jebkura Latvijas iedzīvotāja uzmanību nozīmīgajām pārmaiņām, proti, faktam, ka Latvijā pakāpeniski pilnībā tiks atslēgta analogā apraide." LTV ēterā redzama arī otra reklāma, kurai savukārt esot plašāka informatīva loma: tajā žurnālists Uģis Joksts skaidro, kā rīkoties un kas būs nepieciešams, lai varētu turpināt skatīties televīziju pēc tam, kad tiks atslēgta analogā apraide. "Jebkurš skatītājs tajā var gūt informāciju, kā rīkoties un kur meklēt palīdzību," uzskata I.Ancena.
Par šo reklāmu A.Rožukalne saka: atšķirībā no "sarkanās reklāmas," šī neapšaubāmi ir pozitīva, tajā U.Joksts cenšas īsi izskaidrot, ko pāreja nozīmē, ka tā ir digitalizācijas pakāpe, ar kuru jārēķinās un ka tai jāpievienojas. "Digitalizācija tiek izskaidrota ar kastīti, kurai ir jādodas pakaļ," saka A.Rožukalne un piebilst - reklāmā redzamais dekoders izskatās tieši tāds kā Lattelecom nodrošinātais dekoders. "Ir taču arī citi dekoderi," viņa piebilst.
Līdz ar to šī reklāma netieši sasaucas ar Lattelecom dekoderu reklāmas kampaņu.
I.Ancena arī saka, ka esot "pati karstākā ziņa" - piektdien, 26.februārī,
plkst.21.10 LTV1 ēterā būs speciālizlaidums Digitālā televīzija
Latvijā. Raidījums pilnībā būs veltīts šai tematikai. Tas sniegšot
atbildes uz jautājumiem, kāpēc šīs pārmaiņas nepieciešamas, kā
skatītāji varēs skatīties LTV turpmāk. Šobrīd zināmie
raidījuma dalībnieki ir Edgars Kots, LTV
ģenerāldirektors, Dace Buceniece, NRTP priekšsēdētāja vietniece, Kerli
Gabriloviča, SIA Lattelecom komercdirektore, Ilmārs Muuls, Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas valdes priekšsēdētājs, Jānis
Bokta, Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes
priekšsēdētājs.
Jāpiebilst, ka pāreja uz digitālo virszemes TV neskars satelīttelevīziju un kabeļtelevīziju operatoru klientus. No 1.marta LTV7 nevarēs redzēt iedzīvotāji, kuriem ir istabas un parastās antenas, no 1.aprīļa Rīgas apraides teritorijā nebūs redzama LNT un LTV1, bet pārējā Latvijā kāds cits televīzijas skatīšanās veids, lai redzētu minētos kanālus, būs vajadzīgs no 1.jūnija. Ar TV3 par digitālo apraidi vienošanās pagaidām nav panākta.