Lai arī auditētais gada pārskats vēl tikai top un tā skaitļi, iespējams, atšķirsies no pašlaik sarēķinātajiem, SIA Rīgas satiksme (RS) pagājušā gada situācija liecina, ka pēc pandēmijas pasažieru skaits sāk atkal palielināties. Lai to veicinātu, ir mainīts biļešu piedāvājums, taču efektu kopumā varēs novērtēt martā, kad būs izlietotas decembrī iegādātās biļetes par veco cenu. Vakar RS valdes un padomes pārstāvji tikās ar žurnālistiem, lai ieskicētu pirmos secinājumus un pastāstītu par attīstības plāniem šim gadam un tuvākajai nākotnei.
Pērn pārvadāti 91,7 miljoni pasažieru, kas ir vairāk nekā divos iepriekšējos gados, tomēr šis skaitlis atpaliek no, piemēram, 2018. gada rādītāja, kad pārvadāti bija 150,6 miljoni pasažieru. Izmaksu pozīcijas visvairāk – par 9,2 miljoniem eiro – pieaugušas par degvielu un elektroenerģiju, kas izmantota pārvadājumiem. Atalgojums summāri ir sarucis, taču tas noticis uz darbinieku samazinājuma rēķina, jo patiesībā ir nodrošināts apmēram astoņu līdz deviņu procentu pieaugums algām (darbinieku gan joprojām trūkst). Ieņēmumu pozīcijas pieaugušas gan par pārdotajām biļetēm, gan maksas autostāvvietām, turklāt tieši pērn RS budžetā ieskaitīta soda nauda par kavētām pasūtīto transportlīdzekļu piegādēm. Pašvaldības dotācija pieaugusi samērā maz – no 116,4 uz 116, 6 miljoniem eiro.
Jāatgādina, ka šobrīd izdevīgāk ir pirkt mēnešbiļetes, kuru cena no 50 eiro samazināta uz 30, un RS novērojumi liecina, ka cilvēki vairāk validē braucienus sestdienās un svētdienās. Savukārt pāreja uz 90 minūšu laika biļetēm, kas ir dārgākas nekā viena brauciena biļetes, nozīmē, ka nākotnē varētu būt izmaiņas maršrutu tīklā, kad pasažieri pārsēstos no viena transportlīdzekļa citā.
Visu sarunu lasiet avīzes Diena otrdienas, 14. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!