Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Otrdiena, 31. decembris
Silvestrs, Silvis, Kalvis

Kā mūsdienās no iznīcības izdevies paglābties mēnešbiļešu būdiņām?

Vai jūs zināt, kas ir kontrolpunkti? Un kur tie Rīgā atrodas? Pieļauju, ka atbilde atšķirsies no tā, vai braucat ar mašīnu vai sabiedrisko transportu. Kontrolpunkti, kā tie dēvēti Rīgas satiksmes mājaslapā, ir mazas būdiņas četrās Rīgas vietās, mazliet līdzīgas tām būdiņām šoseju malās, kurās zvejnieki tirgo zivis. Līdz šim varēja nopirkt mēneškartītes Gaiziņa ielā pie tirgus, Raiņa bulvārī (pretī Brīvības piemineklim) uz "salas", kuru vairāk iecienījušas vārnas nekā paši rīdzinieki — daudzi pa šo aleju, iespējams, pirmo reizi izgāja tikai festivāla Staro Rīga laikā.

Vēl kontrolpunkts ir Aspazijas bulvārī (pretī Operai) un Brīvības un Vairoga ielas krustojumā. Kā tas iespējams, ka laikmetā, kurš ar milzīgu neiecietību izturas pret priekšmetiem, kas domāti tikai vienai — tiešajai — vajadzībai, laikmetā, kurš stājies pretī izaicinājumam visu cilvēkam nepieciešamo iedabūt vienā "čipā" un pāris elektroniskos pīkšķos, ir saglabājies tāds atavisms kā pārdotavas tikai mēnešbiļetēm? Veikals Maize, izkārtnē noformēts ar vārpiņu, vai kiosks, kurā var nopirkt tikai "avīzes un tabaku", bez desiņām un kečupa, alus un kvasa mucas Stacijas laukumā vai gāzētā ūdens automāti aptuveni tur, kur tagad atrodas Francijas vēstniecība, ar nehigiēnisko vienu glāzi visiem padomju Rīgas slāpstošajiem taču ir vakardiena? Kā no laika izdevies paglābties kontrolpunktiem?

Elektroniskais laikmets

"Sākusies pakāpeniska pāreja uz elektroniskajiem norēķiniem sabiedriskajā transportā," ziņo Rīgas satiksmes mājaslapa, optimistiski secinot, ka "iedzīvotāji kopumā ir informēti par pāreju uz elektroniskajiem norēķiniem sabiedriskajā transportā un etalonu kā jauno norēķinu instrumentu". Iedzīvotāju aptaujas Vai atbalstāt elektronisko norēķinu sistēmas ieviešanu pakāpeniski? dati rāda, ka 36% atbalsta pakāpeniskumu, jo "būs vairāk laika iepazīt jauno sistēmu". Bet 53% izvēlējušies atbildi "neatbalstu, jo cerēju sākt lietot elektroniskos norēķinus jau 1.martā".

Tramvajā vakar, 2.martā, valdīja liela solidaritāte. Ja vagonā būtu novērošanas kamera, tā iemūžinātu ļoti līdzīgus skatus. Visi, kas no vadītāja nesaņēma vairs ierasto biļeti, bet gan lielveikala čekam līdzīgu papīriņu — biļeti, kas vairs nav nekur jākompostrē —, pačamdīja to, tad apgrieza apkārt un pārbaudīja savas svešvalodu zināšanas, cenšoties izlasīt teikumus angļu un franču valodā.

Mierinājumam jāteic, ka pasažieriem svarīgas informācijas tajā nav. Tikai jāuzmanās biļeti aiz inerces nesaburzīt kā čeku. Vēl nesen autobusā redzēju bariņu meiteņu, kuras spēlēja seno knipju spēli — kam mazāks cipars uz biļetes, tas no lielākā cipara īpašnieka dabū knipju starpību pa pieri. Nu, šķiet, ar šo spēli ir cauri. Elektroniskā laikmeta bērniem citas biļetes un citas spēles.

Runājošā mājiņa

Diemžēl iegūt emocionālas liecības no pašām pārdevējām būdiņās neizdevās. "Man nav laika," — knapi paspēju atraut pirkstus no naudai pretim pastumtās šaufelītes, kad runājošā mājiņa atkal bija mēma. Otrā vietā atkal neizdevās pārliecināt, ka rubrika Rīgas stāsti mūsu avīzē vairāk nozīmē noskaņas nekā nebūšanas atmaskojošus rakstus. Pārdevēja neticēja un tik purināja galvu: "Ka nepasaku ko nepareizi." Savukārt Rīgas satiksmes preses pārstāve, nenoklausoties jautājumu līdz galam, birokrātiskā tonī lūdza jautājumu sūtīt pa epastu, atbildi solot tikai nākamajā dienā. Žēl, man liekas, visiem kopā būtu sanācis interesants raksts. Izrādās, dzīvs cilvēks pretim ne vienmēr nodrošina labāku "komunikāciju". Arī to, kas notiks ar kontrolpunktiem nākotnē, neizdevās noskaidrot. Varbūt ar elektroniku saziņa sanāks labāk? Šobrīd ņemiet par labu fotogrāfijas un mēģiniet atcerēties, kādas bija un cik maksāja biļetes, ar kurām paši esat paspējuši braukt. "Vai tu atceries tos laikus, kad biļetes maksāja piecas, četras un trīs kapeikas?" lūgta iedarbināt savu atmiņu, vaicā gandrīz astoņdesmitgadīgā Mildas tante. "Bija arī tāds speciāls ādas maciņš, kurā varēja pa kabatiņām salikt autobusa biļetes — 5 kap., trolejbusa — 4 kap., un tramvaja — 3 kap." Atceraties?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas