Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
No Attīstības departamenta atbildes netop skaidrs, kāpēc kā pirmā izvēlēta tieši līnija uz Skansti

Ušakovs turpina apgalvot, ka Skanste ir prioritāri attīstāma teritorija

Vai nu uz Skansti, vai Eiropas naudu nedabūt – tāda līdz šim bijusi Rīgas domes amatpersonu argumentācija, lai pamatotu tramvaja līnijas izbūvi tieši caur šobrīd vēl mazapdzīvoto Skanstes apkaimi.

Sākotnēji pašvaldība projekta nepieciešamību pamatoja it kā Eiropas izvirzītajās prasībās – tramvaja līnijai ir jāiet caur degradētu teritoriju un teritoriju ar augstu attīstības potenciālu. Kad atklājies, ka šādas prasības nav un tramvaja līnijas izvēle ir pašvaldības ziņā, Dienai bija jāgaida apmēram nedēļa, līdz RD Pilsētas attīstības departaments sagatavos jaunu pamatojumu.  

Šobrīd pašvaldība ir atgriezusies pie Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam (turpmāk – Attīstības stratēģija), kurā viens no prioritāri attīstāmajiem rajoniem ir tieši Skanste un kurā ieplānota arī jaunu tramvaja līniju izbūve gan uz jau minēto Skansti, gan arī Rumbulu, Dreiliņiem, Bukultiem un sadarbībā ar kaimiņu pašvaldībām arī Mārupi un Ķekavu. No Attīstības departamenta atbildes Dienai gan netop skaidrs, kāpēc kā pirmā izvēlēta tieši līnija uz Skansti. 

Tikmēr Rīgas mērs Nils Ušakovs Dienai joprojām uztur versiju, ka tramvajam būtu jāiet uz prioritāri attīstāmu teritoriju (Ušakovs to definē kā teritoriju, kas attīstās, teritoriju, kura piesaista privāto investoru naudu, un kā degradētu teritoriju), jo tā ir iespēja paņemt ES līdzekļus.

Skanste tik tiešām kā prioritāri attīstāma teritorija dažādos pašvaldības dokumentos minēta jau 2012. gadā. Arī Skanstes tramvaja projekts, kā norāda Ušakovs, ir aktuāls jau kopš 2012. gada. Tāpēc pašvaldības vadītāju pārsteidzot pēkšņie opozīcijas iebildumi. Rīgas mērs Dienai stāsta, ka gan Vienotība, gan Nacionālā apvienība balsojumos jau divreiz nobalsojuši par šādu ideju. Pēdējo reizi vēl šī gada 29. septembrī, balsojot par aktualizēto rīcības programmu un investīciju plānu. Viņš iepriekš medijiem skaidrojis, ka lietderīgāka būtu tramvaja līnija uz Purvciemu, taču izvirzītie kritēriji to liedzot. 

Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 28.oktobra, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas