Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Elektromobiļiem bezmaksas stāvvietas Rīgā – vai ar to pietiks?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Jānis
J
Palielinoties uzlādes vietu skaitam Latvijā, mainīsies sabiedrības viedoklis par elektroauto iespējām un izmantošanas priekšrocībām. Galvenais, lai ierīkotās uzlādes vietas būtu ar pietiekamu kapacitāti nākotnē un spētu nodrošināt pieaugošo pieprasījumu pēc uzlādēm. Lai nav tā, kā pie CSDD (Bauskas ielā), ir trīs ātrās uzlādes vietas, bet vienlaikus var lādēties tikai viens auto.
Arnis Bergs
A
Atbalstot publiskās uzlādes pieejamību kā nepieciešamu nosacījumu e-mobilitātes attīstībai, jāatzīst ka uzdevums nav no vienkāršajiem: - jāatbalsta vairākus uzlādes veidus un standartus; - uzlādes stacijai jānodrošina atbilstošu elektroenerģijas pieslēgumu: piem., lai vienlaicīgi darbinātu visus trīs uzlādes pieslēgumus pie CSDD Bauskas ielā, jābūt vairāk kā 120kW pieslēgumam; - jaunie elektroenerģijas tarifi sadārdzina jaudīgo uzlādes staciju uzturēšanu.
  • 0
  • 0
Zane
Z
Paldies raksta autoram par izsmelošu informāciju. Ikdienā pārvietojos ar velo un varu tikai priecāties, ka Rīga plāno (ir spiesta rīkoties) pilsētvidi padarīt draudzīgāku iedzīvotājiem, visiem. Un tiem, kas uzskata, ka elektriskie ir videi nedraudzīgie, lai staigā ar kājām. :)
Mihails
M
Latvija nevar atļauties tērēt nodokļu maksātāju naudu automašīnu iegādei, pat ja tās ir elektriskās. Un tas nebūtu arī pareizi, jo daudz labāk (no gaisa kvalitātes, efektīvas telpas izmantošanas, sabiedrības veselības u.c. viedokļa) būtu, ja šie cilvēki pārvietotos ar sabiedrisko transportu vai velosipēdu, tātad tieši šie pārvietošanās veidi ir jāatbalsta. Drīzāk vajadzētu pakāpeniski ieviest jaunus ierobežojumus automašīnām ar fosilo degvielu, piemēram, paaugstināt akcīzes nodokli, ieviest iebraukšanas maksu Rīgas centrā, aizliegt iebraukt centrā automašīnām, kas neatbilst EURO 5 standartam utt. Tad cilvēki paši sapratīs, ka elektroauto pirkt ir izdevīgāk, bet vēl izdevīgāk braukt ar sabiedrisko vai velosipēdu.
Arnis Bergs
A
Visi cilvēki un visas kravas pilsētā nekad nevarēs pārvietot ar sabiedrisko transportu un velo. Par EIRO 5 un augstākiem standartiem: pēdējie skandāli autobūves nozarē un izmeklēšanas gaita atklāj, ka turpmāka fosilās degvielas automobiļu izmešu samazināšana iespējama tikai samazinot ekspluatējamo automobiļu masu. „Atbalsts elektromobiļiem”, protams, nenozīmē tikai nodokļu maksātāju naudas izlietojumu. Latvijas apstākļos, manuprāt, piemērotākais risinājums ir tāds, kādu pielieto Rīga – elektriskā transporta, t.sk., sabiedriskā, izmantošanas paplašināšana un auto satiksmes popularitātes mazināšana: - velo ceļu/joslu ierīkošana uz auto plūsmas ierobežošanas rēķina; - atļautā maksimālā ātruma 30km/h noteikšana; Nodokļa paaugstināšana fosilai degvielai cilvēka/mājsaimniecības/uzņēmuma maciņam rada tiešāku ietekmi, salīdzinot ar valsts atbalstu alternatīvajam transportam.
  • 0
  • 0
Ekonomists
E
Mihail, pirms izdari secinājumus, izdari aprēķinus. Rekomendēju. Elektromobiļu izmantošanas efektivitāte ir divas galvastiesas augstāk par EURO 5.
  • 2
  • 0
Ludis Ļaudiņš
L
Brīvas stāvvietas tikai zirdziņam un ratam, no ne jau elejtriautomobīļi atvietos benzīna dzinējus.
Žanis
Ž
Bet tas pašlaik ir veiksmīgākais risinājums pilsētām un vietām pat laukiem.
  • 1
  • 0
Raitis Mazjānis
R
Mēs vēl nerunājam pietiekami nopitni par troksni. Kārtīgi papētot, trokšņa, vai skaņas viļņu radītā negatīvā ietekme uz mums ir daudz lielāka, nekā domâjam.
Jānis
J
Protams, ka atbalsts ETL ir šobrīd gana plašs, tāpat vēl jāņem vērā, ka izveidojot uzlādes infrastruktūru parādīsies vēl papildus izvēles faktors par labu ETL. Šobrīd rupji rēķinot izdevīgums ETL lietotājiem jau parādās manāmi lielāks kā tas bija pirms dažiem gadiem. Tomēr gribas gan piebilst, ka ar atbalstu tikai ETL sasniegt SEG samazināšanas un CO2 mērķus mēs gan nevarēsim. Rakstā piemērs par valsts iestāžu auto iepirkumiem ir vietā, jo pasaules prakse liecina, ka sabiedrības domu šādā veidā var mainīt par labu ekoloģiskākiem transportlīdzekļiem. Pasākumiem jābūt kompleksiem, jāietver visas transportlīdzekļu grupas, arī kravas, autobusus u.c., jo ja pat ETL skaits būs kaut 5 % no kopējā jauno vai arī pat no visiem reģistrētajiem, tad samazinājums var nebūt pietiekams mērķu izpildei. Interesanti arī, ka veiktā aptauja par ETL lietošanu Latvijā liecina, ka vairums iedzīvotāju izvēlētos ETL kā otro transportlīdzekli. Tas gan nebūtu labi, ja viena automobiļa vietā tiktu lietoti vairāki, jo divu automobiļu lietošana jebkurā gadījumā ir videi mazāk draudzīga nekā viena. Tomēr pozitīva tendence ir, ka automobiļa vietā iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas velosipēdus.
statistika
s
2015.gadā Latvijā lietotāju patērētās elektrības CO2 izmešu līmenis ir novērtēts 100 g/kWh. Eiropā vidēji tas ir 3 reizes augstāks, jo mazāks HES un dabasgāzes koģenerācijas īpatsvars. Ja elektroautomobilis Latvijā patērē, piemēram, 20 kWh elektrības uz 100 km nobraukuma, tātad 2000 g/100 km jeb 20g/100km. Secinājums. Mums ir salīdzinoši tīra elektrība, ko no izmešu viedokļa transportā ir jātērē vairāk. Elektrības patēriņš uz vienu iedzīvotāju ir LV=3000 kWh/gadā, bet Eiropas Savienībā 5000. Droši uz priekšu, plašākas elektromobilitātes virzienā, elektroautomobiļi, elektrovelosipēdi, elektroskuteri utt.! Dambja e-auto šogad ASV savā klasē bija visātrākais.
e
e
Atjaunīgie domāts atjaunojamie, kaut kāds jaunvārds :o Visi jau nebrauks ar e-auto, bet nu atbalstam jābūt! Šī ir viena no jomām, kur Latvija varētu neatpalikt no citām valstīm. It īpaši ņemot vērā, cik zaļo enerģiju saražojam, un vēl ir potenciāls (saule, vējš, viļņi - ?). Svaigs gaiss, veselāki cilvēki, mazāka atkarība no naftas.. Tie kas čīkst par akumulatoriem, mani fascinē. Jo naftas iegūšana ir tik draudzīga, ka prieks. Un izplūdes gāzes laikam arī ir labākais, ko elpot :)
Arnis ET
A
Tieši tā: arī riteņbraucējam ir aprēķināmi tā radītie CO2 izmeši. Jautājums ir par to, kā pārvietoties racionālāk, t.sk., ar elektromobiļiem.
  • 0
  • 0
Acs
A
Ko nozīmē - atjaunīgajiem ?
Daudz labāks efekts būtu, ja Rīgas
D
Vismaz daļu no Rīgas autobusu maršrutiem var aizstāt ar trolejbusiem. Turklāt, mums ir ļoti vāji izmantotas dzelzceļa infrastruktūras iespējas.
  • 2
  • 1
Elektromobiļi - tā ir ļoti dārga iz
E
Turklāt, to akumulatoru ražošana ir videi ļoti nedraudzīga
  • 2
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē