Nākamā gada piegādes termiņš neesot izšķirošais. Pretendentu spēja nodrošināt pirmā vilcienu sastāva piegādi jau līdz 2016.gada beigām esot tikai viens no daudzajiem kritērijiem, kas iepirkuma konkursā tiks vērtēti. Krietni būtiskāk ir iegādāties modernus, augstas klases vilcienus, pat ja tos uzņēmums saņemtu 2017.gadā, nekā tikt pie mazāk izdevīga un citām prasībām ne līdz galam atbilstoša vilciena jau nākamgad.
Lubāns skaidro, ka vairums ražotāju, kas ir izņēmuši nolikumu, ražo vai spēj piedāvāt modernus alumīnija virsbūves vilcienus, kas ir viena no nolikuma prasībām. Tas esot likumsakarīgi, ņemot vērā to, ka alumīnija virsbūve ir šī gadsimta cienīgs risinājums vilcienu ražošanā. Tas ir vieglāks, līdz ar to ietekmē gan ieskrējiena un bremzēšanas ceļu garumu, gan ļauj ātrāk attīstīt maksimālo ātrumu. Alumīnija virsbūve samazina gan vilciena svaru, gan elektroenerģijas patēriņu, kas ļauj šo ietaupījumu novirzīt klientu ērtību uzlabošanai vilcienu salonos. Tāpat Latvijas klimata joslā būtiska esot alumīnija apdares noturība pret ārējās vides un nokrišņu ietekmi.
Tāpat Lubāns atklāj, ka lielākā daļa interesentu neatkarīgi no to izcelsmes valsts ir ar pieredzi ES tirgū. Pretendentu pieredze ES tirgū esot būtiska, jo vilcienu sertifikācijas prasības ir augstas. Ļoti svarīga arī esot pieredze, ražojot vilcienus 1520 milimetru sliežu platumam, kā arī Latvijas klimatiskajiem apstākļiem. Vilciens, kura korpuss ražots no tērauda, kā arī paredzēts ekspluatācijai tropiskā klimatā, :Latvijas prasībām neatbilstot.
Šobrīd noris iepirkuma pirmā jeb kvalifikācijas kārta, un pretendentu konkrētos konceptuālos risinājumus varēšot vērtēt pēc 30.oktobra, kad iesniegtie piedāvājumi tiks atvērti.
Kā ziņots, vilcienu iepirkums organizēts divās kārtās sarunu procedūras veidā. Pieteikumu iesniegšanas pirmā kārta noslēgsies 30.oktobrī plkst.10, savukārt otro kārtu plānots izziņot decembra vidū. 2016.gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot konkursa uzvarētāju.
Jau iepriekš Satiksmes ministrijā (SM) norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.
Iepirkumā PV būtiski mainījis jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
LETA jau ziņoja, ka PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.