"Ceru stiprināt mūsu sadarbību, nodrošinot caurskatāmu un pienācīgu projekta Rail Baltica īstenošanu. Lietuvos geležinkeliai ir svarīgs projekta partneris, un šā uzņēmuma atbalsts savlaicīgai un efektīvai Rail Baltica projekta īstenošanai būs ļoti nozīmīgs" viņa norādījusi ziņu aģentūrai BNS atsūtītā komentārā.
Lietuvos geležinkeliai, kas pašlaik nonākusi tiesībsargāšanas iestāžu uzmanības lokā, šoruden visilgāk no deviņām iesaistītajām Baltijas valstu iestādēm vilcinājās parakstīt līgumu par projekta Rail Baltica finansēšanas un izpildes modeli, līdz beidzot to parakstīja pēdējā brīdī, kad Eiropas Komisija (EK) izteica brīdinājumu, ka tas varētu apdraudēt Lietuvai paredzēto līdzfinansējumu.
Tobrīd Rubesa žurnālistiem paziņoja, ka ar šo soli risks ES līdzfinansējuma samazināšanai ir krietni mazināts, tomēr pavisam novērsts nav.
Kā viņa izteicās oktobra vidū, Lietuvai, Latvijai un Igaunijai pusgada laikā jāpierāda, ka tās ir nopietni apņēmušās šo projektu īstenot un nodrošināt tam finansējumu no Eiropas Savienības (ES) fondiem.
Jau ziņots, ka trešdien tika pilnībā nomainīta Lietuvos geležinkeliai valde, bet piektdien par tās priekšsēdētāju iecelts līdzšinējais Lietuvas valstij piederošā naftas produktu un sašķidrinātās dabasgāzes termināļu operatora Klaipedos nafta ģenerāldirektors Mants Bartuška.