63 miljoni latu esot nepieciešamais ieguldījums pamatkapitālā, līdz ar to jāizlemj vai nu valstij ieguldīt pusi no šīs summas, vai jālemj par papildu akciju emisiju. Ja tas tikšot izdarīts, kompānija varot turpmāko gadu strādāt un auditori var sniegt atzinumu par 2010.gadu un nākotnes darbību.
Lēmums esot jāpieņem ātri, jo kompānijai esot dārgi aizņemties un aizņēmumi katru dienu nesot zaudējumus. Augulis uzskata, ka galvenais ir tas, lai kompānija nezaudētu valsts daļu akciju vērtību. Viņš gan pieļāva, ka kāds varbūt, mērķtiecīgi novilcinot laiku un nepieņemot lēmumu, cenšas to izdarīt.
Valdības rītdienas lēmumā svarīgs esot Finanšu ministrijas (FM) redzējums, un Satiksmes ministrija nevarot piedāvāt ieguldīt airBaltic, jo nav budžeta turētāju. Satiksmes ministrija otrdienas valdības sēdē piedāvāšot divus variantus - valsts piedalās vai nepiedalās.
Augulis arī uzsvēra, ka nevienu reizi nav runāts par valsts kapitāla daļu pārdošanu un šāda piedāvājuma arī nav bijis, jo lai varētu lidot uz Eiropas Savienības (ES) valstīm, 51% akciju jāpieder ES pilsoņiem vai uzņēmumam, nevis ārzonai. Valstij jāsaglabā vismaz 25%, jo, kā paredz starpvaldību līgumi, tikai tad var nodrošināt lidojumus ārpus ES.
Augulis uzsvēra, ka valstij jāpanāk ietekmes palielināšana uzņēmumā, lai varētu nodrošināt, ka bāzes lidosta ir Rīgā, un varētu iecelt valsts pārstāvi pārvaldē. Tas esot jāpanāk neatkarīgi no tā, vai valsts ir vairākuma vai mazākuma akcionārs.
Viņš arī norādīja, ka nepieciešams mainīt lidmašīnu izvēles politiku un flotē nevajadzētu būt četru veidu lidmašīnām, jo tas sadārdzina ekspluatāciju. Tā vietā būtu jāatstāj divu veidu lidmašīnas. Arī esošais modelis, kā tiek pārdotas nākotnes biļetes, bijis pārāk optimistisks.
Ministrs skaidroja, ka lēmumu par kompānijas prezidenta un valdes locekļa Bertolda Flika nomaiņu neesot vienkārši pieņemt, jo "akcionāru līgums ir sasējis rokas". Viņš arī kritizēja Fliku par to, kas tas neierodas Latvijā un vada uzņēmumu ārpus robežām.
"Laba pārvaldība tā nav, ir pietiekami svarīgi jautājumi, lai vadība runātu aci pret aci, nevis ar vēstuļu sūtīšanu vai caur medijiem," uzsvēra ministrs, norādot arī, ka patlaban kompānijai atkal nav padomes.
Kā ziņots, pēc publiskas vārdu apmaiņas ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību premjers Valdis Dombrovskis (V) parakstīja Augulim adresētu rezolūciju, kurā uzskaitīti darbi, kas jāizdara saistībā ar aviosabiedrību airBaltic, un dokumenti, kas jāiesniedz.
SM norādīja, ka Dombrovska pieprasītie dokumenti lielākoties jau bijuši iesniegti uz Ministru kabineta sēdi, taču ceturtdien iesniegti vēl papildus prasītie dokumenti.
Ministrija saņēmusi neauditētu, bet airBaltic Flika parakstītu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā. Uzņēmums arī vairākkārt norādījis uz nepieciešamību steidzami lemt par pamatkapitāla palielināšanu.
Augulis aicinājis premjeru sasaukt valdības sēdi, lai pieņemtu lēmumu par valsts kā akcionāra tālāko rīcību, taču Dombrovskis paudis viedokli, ka SM vispirms jāiesniedz pilnīga informācija un jāizpilda iepriekš dotie uzdevumi, kas cita starpā skar arī akcionāru līguma grozīšanu, padarot to valstij izdevīgāku. Ja Augulis to neizdarīs, premjers gatavs izvērtēt ministra atbilstību amatam.
Privātais airBaltic akcionārs SIA Baltijas Aviācijas sistēmas nāca klajā ar aicinājumu valstij izvēlēties vienu no trim iespējām - pārdot visas valstij piederošās airBaltic akcijas, pārdot valstij savus ieguldījumus airBaltic kapitālā vai arī palielināt kapitālu.
Fliks piedāvājis palielināt airBaltic pamatkapitālu par 63,68 miljoniem latu.