Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Iepakojums ietekmē dažādu ražojumu veiksmes un neveiksmes tirgū

Patlaban Latvijā daudzu un dažādu preču, arī pārtikas produktu, ražotāji preces vizuālo identitāti vai, vienkāršāk sakot, iepakojumu var veidot samērā brīvi, nerēķinoties ar valsts noteiktiem ierobežojumiem. Tirdzniecības nozares eksperti uzskata, ka ieviest stingrākus vienotos iepakojuma standartus nav nepieciešams, bet arī atzīst, ka tieši iepakojums līdz ar cenu un kvalitāti var būt svarīgs faktors, kas pircēju pamudina iegādāties vai - tieši pretēji - nepirkt kādu konkrētu preci, trešdien raksta laikraksts Diena

"Nav noslēpums, ka ikviens uzņēmējs vēlas savu ražojumu izcelt citu produktu vidū, tādēļ produkta iepakojumu veido pēc iespējas pamanāmāku - parasti uz produktiem redzams gan uzņēmuma nosaukums, gan produkta nosaukums, gan cita informācija, kas norāda uz produkta kvalitāti," situāciju raksturo juriste Rūta Olmane, kura specializējusies intelektuālā īpašuma aizsardzības jomā.

Pamatojoties uz Latvijā pastāvošo Eiropas Savienības (ES) līmeņa regulējumu ražojumu iepakojumam, "precēm, kas ir Ekonomikas ministrijas kompetencē esošajās jomās, lielākoties nav noteiktas specifiskas prasības attiecībā uz iepakojumu, kā arī izmēru, formu, krāsu un tamlīdzīgi. Taču mūsu kompetences robežās ir arī atsevišķas jomas, kurām noteiktas specifiskas prasības attiecībā uz marķējuma izvietošanu uz preces vai tās iepakojuma," norāda Ekonomikas ministrijas pārstāve Evita Urpena un piebilst, ka "attiecībā uz preču marķējumu vispārīgās prasības patērētājam sniedzamajai informācijai noteiktas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā."

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nav saņēmis tādas patērētāju sūdzības, kas būtu saistītas tieši ar preču vizuālo identitāti iepakojuma jēdziena izpratnē, informē PTAC pārstāve Vineta Ore.

"Par to, vai Latvijā vajadzētu ieviest standartizētu iepakojumu pat, piemēram, alkoholam, tabakai un ne īpaši veselīgām pārtikas precēm, es domāju, ka visdrīzāk nē," apgalvo Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš. Savu viedokli pamato, sakot, ka "papildus prasības vienmēr nozīmē arī papildus izmaksas uzņēmējiem".

Vairāki Dienas aptaujātie iedzīvotāji atzina, ka preces iepakojuma vizuālais izskats minimāli ietekmē izvēli pirkt vai nepirkt jau pazīstamas preces, bet iepakojumam ir būtiska nozīme, lai piesaistītu uzmanību jaunai, iepriekš veikalu plauktos nemanītai precei, vai arī tieši pretēji - liktu jauno preci novērtēt kā ne īpaši pievilcīgu.

Plašāk lasiet Magdas Riekstiņas rakstā Preču izskats galvenokārt pašu ražotāju ziņā trešdienas, 20.augusta, laikraksta Diena 8.-9.lpp.! 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas