Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile ceturtdien pēc tikšanās ar premjerministri Laimdotu Straujumu (Vienotība) un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (LIZDA) uzsvēra, ka pagaidām pilnīgi nekādus ciparus nenosauks, jo ciparu nosaukšana būtu blefs. Galvenais uzstādījums esot, lai pedagogiem, kuri saņem lielākas algas, tās netiktu samazinātas, bet mazās algas “tiktu pievilktas klāt” lielākajām. Ministre norādīja, ka laiks, kas līdz šim atvēlēts jauna modeļa ieviešanai, ir bijis ļoti īss, tāpēc arī skaitļu nosaukšana patlaban nav korekta.
Seile atbalsta, ka skolas tiek sadalītas grupās atkarībā no skolēnu skaita. Viņa atzina, ka algas pēc šīm grupām būs atšķirīgas. Seile solīja, ka darbs ritēs pēc grafika un algas, ko pedagogi saņems nākamajā mācību gadā, būs zināmas maija otrajā pusē.
Savukārt Straujuma atzina, ka patlaban esot vairākas lietas, kas būtu jāpārdomā, ieviešot jauno modeli.
Gandarījumu par līdzšinējo Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) darbu pie jaunā modeļa pauda LIZDA priekšsēdētājas vietnieks Jānis Krastiņš. Viņš atgādināja, ka jaunais modelis ir tikai sākuma stadijā, tāpēc arodbiedrība šim jautājumam pieķersies nedaudz vēlāk, kad skolas būs aprobējušas modeli un būs zināmi zemūdens akmeņi. "Tad būs sarunas ar IZM, kā šos akmeņus likvidēt," teica Krastiņš. Tāpat viņš pieminēja, ka patlaban arodbiedrība ieturēs pauzi un nerīkos protesta akcijas.
Kā aģentūrai LETA norādīja LIZDA pārstāvis Edgars Grigorjevs, svarīgi sākt sarunas par modeļa ieviešanai nepieciešamo finansējumu. Tāpat būtiski ir saprast, kādu finansiālo ietekmi modelis radīs uz dažādu skolu pedagogiem.
Kā ziņots, IZM izstrādājusi divus jaunus pedagogu darba samaksas modeļus, viens no kuriem paredz pašreizējā modeļa "Nauda seko skolēnam" pilnveidi, bet otrs - pāreju uz pilna laika darba slodzi.
Tāpat ziņots, ka šī gada budžetā nav iekļauta pozīcija finansējumam jaunā modeļa ieviešanai. Valdība gan IZM, gan tās sociālajiem un sadarbības partneriem solīja rast nepieciešamos līdzekļus gadījumā, ja modelis tiks izstrādāts.