Šāds ātruma limits tiek ieviests ceļu posmos, kur tas ir pieņemams no satiksmes drošības viedokļa, tādā veidā samazinot ceļā pavadāmo braukšanas laiku. Padome šodien sēdē atbalstīja arī priekšlikumu Ceļu satiksmes noteikumu projektā noteikt maksimālā atļautā ātruma limitu - 80 kilometrus stundā uz ceļiem ar grants vai šķembu segumu, samazinot to no pašreizējiem 90 kilometriem stundā.
Kā kritēriji ceļu posmu, kur ātrums palielināms līdz 100 kilometriem stundā, izvēlei kalpojuši vairāki faktori, tostarp ceļa seguma stāvoklis, dalīto brauktuvju esamība vai neesamība, kā arī citi faktori.
Autoceļi ar atļauto braukšanas ātrumu 100 kilometri stundā noteikti A1 autoceļš Rīga-Igaunijas robeža, posmā no Saulkrastu apvedceļa un aptuveni trīs līdz četrus kilometrus aiz apvedceļa, kā arī posms no Jelgavkrastiem līdz Svētciemam. Tāpat 100 kilometri stundā noteikti uz A6 autoceļa Rīga-Daugavpils, posmā no Salaspils līdz Ikšķilei un posmā no Nīcgales līdz Daugavpils apvedceļam, kur to atļauj brauktuves seguma stāvoklis.
Autovadītāji varēs līdz oktobrim ar 100 kilometriem stundā pārvietoties arī uz A8 autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža, posmā no Rīgas robežas līdz Ozolnieku pagriezienam. Šajā posmā kā izņēmums noteikti posmi, kur pašreiz ir spēkā ātruma ierobežojumi, proti, Jaunolaines un Olaines krustojums. Ar 100 kilometriem stundā varēs braukt arī uz A12 autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža, posmā no Kūkām līdz Madonas ceļam. Tas pats attiecas arī uz P80 autoceļu Tīnūži-Koknese, posmā no 8,300.kilometra līdz 58,800.kilometram.