Līdz ar to speciālisti uzskata, ka jau dārziņā ir jāpievērš uzmanība nesaskaņu risināšanai. Tomēr ir gadījumi, kad audzinātājiem trūkst zināšanu, kā šādās situācijās rīkoties un pamanīt mobinga riskus.
Ierasta situācija bērnudārzos ir sadošanās rokās, piemēram, ejot pastaigāties vai pusdienās, tomēr grupiņās ir arī tādi bērni, kuriem neviens negrib dot roku. Rezultātā bērns jūtas atstumts. Tāpat ir bērni, kurus apceļ sociālu iemeslu dēļ, piemēram, bērna drēbes ož pēc dūmiem, jo mājās ir malkas apkure. Gadās arī situācijas, kad grupiņā ir kāds agresīvs bērns, kurš meklē kādu vājāku, kam ņemt nost mantas, ķircināt un fiziski aizskart. Šādi izpaužas mobings jau pirmskolas vecumā, Dienai stāsta Ikšķiles bērnudārza Urdaviņa audzinātāja Irēna Frīdberga. Viņa ir viena no audzinātājām, kas atzīst, ka skolotājiem dažreiz trūkst zināšanu, lai laikus atpazītu šos riskus.
Arī Latvijas Privāto pirmskolu biedrības valdes priekšsēdētāja Daina Kājiņa Dienai pastāstīja, ka ir saskārusies ar gadījumiem, kad audzinātāja nav pamanījusi, kas notiek grupiņā. Tā, piemēram, kādai no viņas paziņām bērnam dārziņā cits bērns nemitīgi draudējis. Šī bērna tēvs ir bijis policists, līdz ar to viņš ikreiz, kad vēlējies kaut ko panākt, sacījis, ka atnāks viņa tētis un ieliks otru cietumā. Rezultātā paziņu puika kļuvis agresīvāks un sācis draudēt arī saviem vecākiem ar ielikšanu cietumā. Tikai pēc laika atklājies agresivitātes iemesls.
Lai gan nav zināms, cik bieži šādi gadījumi pirmskolas izglītības iestādēs ir sastopami, tomēr nodibinājuma Centrs Dardedzes pieredze liecina, ka tie parādās aizvien jaunākās grupiņās.
Pilnu rakstu Mobings jau bērnudārzā lasiet otrdienas, 3.decembra, laikrakstā Diena!