Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Norvēģijas darba inspekcija aptur Latvijas autopārvadātāja Kreiss darbību valstī

Norvēģijas darba inspekcija apturējusi Latvijas autopārvadājumu uzņēmuma Kreiss darbību šajā valstī, jo uzņēmums autovadītājiem maksājis daudz mazāk nekā paredz Norvēģijā spēkā esošie noteikumi, informē Norvēģijas Kravu pārvadātāju asociācija.

Līdz ar to Kreiss no 20.janvāra vairs nedrīkst veikt kabotāžas pārvadājumus Norvēģijā, teikts NFL interneta vietnē.

Pēc Norvēģijas Kravu pārvadātāju asociācijas sniegtajām ziņām, Norvēģijas darba inspekcijai ir nesaskaņas ar Kreiss par to, ka uzņēmums autovadītājiem, kas veic kabotāžas pārvadājumus Norvēģijā, maksā daudz mazāku atalgojumu nekā prasa noteikumi.

Atbilstoši asociācijas sniegtajai informācijai, Kreiss šoferiem maksājis tikai 24 norvēģu kronas (2,43 eiro) stundā, lai gan minimālā darba samaksa kravas automobiļu vadītājiem Norvēģijā ir 175,95 kronas (17,81 eiro) stundā.

Tā kā Kreiss nav sniedzis Norvēģijas darba inspekcijai pieprasītās ziņas, inspekcija nolēmusi apturēt uzņēmuma pārvadājumus valsts teritorijā, sacīts Norvēģijas Kravu pārvadātāju asociācijas vietnē.

SIA Kreiss valdes priekšsēdētājs Andrejs Kuzņecovs aģentūrai LETA norādīja, ka situācija ar Norvēģijas Darba inspekciju radusies no Kreiss neatkarīgu apstākļu dēļ, proti, saasinās starptautiskā konkurence - Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu un Eiropas Ekonomiskās zonas valstu vidū pieaug konkurence starp vecajām un jaunajām dalībvalstīm no Austrumeiropas. 

"Lai arī ES autopārvadājumu nozarei ir vienots regulējums, katra dalībvalsts atsevišķi, nolūkā aizsargāt iekšējo tirgu, pieņem normatīvos aktus, kas ierobežo citu dalībvalstu brīvu piekļuvi tirgum, piemēram, autovadītāju darba algas un sociālās garantijas," pauda Kuzņecovs, norādot, ka Kreiss nodrošina Latvijas normatīvajos aktos iekļauto prasību izpildi par autovadītāju darba algām un sociālajām garantijām. Taču, lai turpinātu sniegt pārvadājumu pakalpojumus ES dalībvalstīs, galvenokārt Vācijā, Francijā, Spānijā, Itālijā, un EEZ valstī Norvēģijā, esot jāpieņem šajās valstīs pastāvošie, "bieži vien subjektīvi pārspīlētie biznesa nosacījumi, tai skaitā prasības par darba algu un sociālajām garantijām".

Kuzņecovs skaidroja, ka Norvēģijas lielākie klienti nolūkā pārliecināties vai Kreiss darbība atbilst Norvēģijas darba likumdošanas normām un komerctiesību regulējumam, ik gadu organizē un veic neatkarīgu ekspertu auditus Kreiss par nodarbinātību, dažādu procesu norisi. "Katrs tāds audits noslēdzies pozitīvi, bez būtiskiem aizrādījumiem," pauda "Kreiss" valdes priekšsēdētājs. 

Viņš norādīja, ka Kreiss darbiniekiem, kuri nodrošina pakalpojumu sniegšanu Norvēģijā, maksā atbilstoši Norvēģijas darba likumdošanas prasībām, darba līgumiem noslēgtas papildus vienošanās par darba samaksas noteikumiem Norvēģijā.

Kuzņecovs skaidroja, ka Kreiss sniedz Norvēģijas valsts institūcijām, tai skaitā Darba inspekcijai, visu pieprasīto informāciju. 

"Šī brīža situācija nav uzskatāma par konfliktu starp Kreiss un Norvēģijas Darba inspekciju, bet gan par jau iesniegtās un vēl papildus iesniedzamās informācijas pārbaudes procesu," norādīja Kreiss vadītājs, piebilstot, ka pastāv atšķirīgi viedokļi par informācijas sniegšanas formu, kas "formāli it kā rada nokavējumu, kaut gan pēc būtības visa informācija ir sniegta". 

Viņš pauda, ka Norvēģijas Darba inspekcija līdz turpmākam lēmumam ir ierobežojusi Kreiss komercdarbību Norvēģijā veikt iekšējos un kabotāžas pārvadājumus. Šāds īslaicīgs ierobežojums neatstās būtisku ietekmi uz Kreiss biznesu. Kuzņecovs norādīja, ka uzņēmums atkārtoti sniegs vērtēšanai visu pieprasīto informāciju, kā arī izmantos tiesiskos līdzekļus savu interešu aizstāvībai.

Kreiss papildus cer uz valsts vadības, nozares ministrijas, starptautisko organizāciju atbalstu, lai Latvijas uzņēmēji, arī autopārvadātāji, Norvēģijā justos tikpat aizsargāti un komfortabli, kā Norvēģijas uzņēmēji Latvijā, pauda Kuzņecovs.

Kreiss reģistrēts 1994.gadā un tā pamatdarbības veids ir starptautiskie kravu pārvadājumi pa autoceļiem. Pašreiz Kreiss nodarbina 2904 darbiniekus, no kuriem 2437 ir starptautisko kravas pārvadājumu autovadītāji.

Uzņēmuma apgrozījums 2018.gadā bija 174,149 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 0,5%, liecina Firmas.lv informācija. Uzņēmums 2018.gadā strādāja 1,581 miljona eiro zaudējumiem pretēji 1,468 miljonu eiro peļņai gadu iepriekš. Kreiss uz pusēm pieder Sergejam Zaļizko un Kuzņecovam.

 

Top komentāri

anarchists
a
ļoti labi,ja ES normālās valstis sāk vērsties pret nomaļu nabagmāju "biznesmeņu"centieniem saviem darbiniekiem nemaksāt cilvēka cienīgu atalgojumu.Vismaz kaut kas sakarīgs no Es un vispār Eiropas valstu puses.Ir info,ka ES vadošajās valstīs-Vācijā,Francijā utt arī piegriezīs skābekli austrumeiropas pārvadātājiem,kuri truli ekspluatē savus darbiniekus.Tas tikai priecē.
>:-)
&
Nolika "biznesmeņus" kapeikpisējus pie vietas !
esunes
e
Ar to algu starpību jau arī Kreiss konkurēja ar norvēģu autopārvadātājiem.Uz latviešu šoferu algas rēķina Kreiss nolaida preču pārvadājuma cenas norvēģu klientiem, tā padarot savas autopārvadājumu cenas pievilcīgākas par norvēģu autopārvadātājiem, kuriem lielāka alga jāmaksā šoferiem, kas nozīmē konkurētspējas mazināšanos.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas