Toties zemāks vērtējums ir par nepietiekamu sociālo pakalpojumu pieejamību un tām jomām, kur rezultāti nav uzreiz pamanāmi, piemēram, atbalstu cilvēkiem ar atkarībām vai dzīvei nepieciešamo iemaņu apgūšanu. Zīmīgi, ka iedzīvotāju un sociālo pakalpojumu sniedzēju vērtējums par dažiem pakalpojumiem atšķiras – iedzīvotāji krietni kritiskāk nekā sociālie darbinieki vērtē atbalstu vardarbībā cietušajiem, savukārt augstu novērtējuši dienas centru darbību, par ko paši speciālisti izteikušies, ka nepieciešami daudzi uzlabojumi. Pētniece Oksana Žabko uzsver – sabiedrībā ir spēcīgi aizspriedumi par to, kas ir sociālo dienestu klienti, bet viņu vidū var būt arī cilvēki ar visai augstiem ienākumiem, piemēram, kādas nelaimes gadījumā. Joprojām ir cilvēki, kuriem ir kauns prasīt palīdzību.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas,19.oktobra, numurā!