Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +16 °C
Daļēji saulains
Piektdiena, 27. septembris
Ilgonis, Ādolfs

Tāpat vien balti nekļūst

Bīstami krustojumi un ceļu posmi, kuros visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi, Latvijā jau vairākus gadus tiek klasificēti kā melnie punkti. Atšķirībā no laika posma līdz 2005.gadam, kad daudzviet drošības uzlabojumi vēl nebija veikti, pēdējos gados neviens no tiem ar īpaši asiņainu statistiku nav izcēlies, tomēr melno punktu Latvijā joprojām ir daudz.

Nepārsteidz, ka aptaujātie autovadītāji to esamībā vaino ceļu inženieru darbu un satiksmes organizāciju, savukārt par satiksmes drošību atbildīgie - autovadītāju pārgalvību. Daudzi uzskata, ka vainojami abi iemesli. Vai citādi Latvijas melno punktu kartē, ko jau vairākus gadus izdod VAS Latvijas valsts ceļi (LVC), uz galvenajiem autoceļiem būtu atzīmētas 50 bīstamas vietas, kas ir vairāk nekā pirms desmit gadiem. Palielinās arī to negadījumu skaits, kuros cilvēki gūst traumas, bet nedaudz sarucis letālo iznākumu skaits - pērn uz ceļiem bojā gāja 177 cilvēki, līdz šā gada decembrim - 166 cilvēki."Drūmajai statistikai un melno punktu esamībai ir vairāki iemesli, galvenie no tiem - autovadītāju neuzmanība, pārgalvība, nihilistiskā attieksme pret ceļu satiksmes noteikumiem, arī runāšana pa telefonu, kuru gan ir grūti pierādīt, jo neviens pēc negadījuma policijai to atzīt negrib. Daudzu negadījumu iemesls ir nepārliecināšanās par drošību pirms joslu mainīšanas vai apdzīšanas," skaidro Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Jautāts, kāpēc uz ceļiem samazinājies patrulējošo ekipāžu skaits, viņš atzīst, ka iemesls ir ceļu policistu trūkums, taču esot vietas, kurās nevarot patrulēt no satiksmes drošības viedokļa, bet, piemēram, satiksmes maksimuma stundās, kad notiek daudz satiksmes negadījumu, likumsargi ir aizņemti ar protokolu formēšanu.Par ceļu satiksmi un tās drošību atbildīgajām amatpersonām rodas arvien jaunas idejas, kā samazināt negadījumu skaitu melnajos punktos. Īpašas brīdinājuma zīmes kā Polijā un Lietuvā tuvākajā laikā pirms tiem uzstādīt nav plānots, toties nākamgad bīstamajos posmos lietā tiks likti 20 stacionārie fotoradari. Krapsis sola, ka uz ceļiem ar laiku pieaugs arī netrafarēto policijas automašīnu daudzums, kā arī varētu palielināties krustojumu skaits, kuros darbosies videonovērošana.Visu rakstu lasiet laikrakstā Diena piektdien, 20.decembrī!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas