Līderpozīcijas kopvērtējumā saglabāja pirmā posma uzvarētājs Fernando Alonso (Ferrari).
Sacīkstes Melburnā sižeta ziņā būtiski atšķīrās no garlaicīgā pirmā posma Bahreinā – zināmā mērā arī vieglās smidzināšanas dēļ, kas sarežģīja komandu taktiku riepu izvēlē.
Jau pirmajā līkumā sadūrās Alonso un Šūmahera mašīnas, un abiem čempioniem braucienu nācās turpināt no pēdējām vietām (vācietim arī bija jānomaina bolīda priekšējais antispārns). Bet mirkli vēlāk asu izjūtu cienītājiem par prieku efektīgu sadursmi izraisīja Kobajaši, ietriecoties Hulkenberga mašīnā. Šī negadījuma seku novēršanai trasē izbrauca drošības mašīna.
Līderpozīcijas brauciena sākumā saglabāja Fetels, uz otro vietu no piektās izdevās pakāpties Masam. Viņam sekoja Vēbers, Kubica, Rosbergs un Batons, kurš viens no pirmajiem iebrauca boksos un ar to izvilka lielo lozi.
Kad riepas bija nomainījuši visi vadošās grupas braucēji, pagājušā gada pasaules čempions nokļuva otrajā vietā aiz Fetela. 26.aplī Red Bull pilots daļēji tehniskas, daļēji paša vainas dēļ izslīdēja no trases grants joslā. Batons kļuva par līderi un savas pozīcijas līdz pat finišam pārliecinoši nosargāja.
Uzreiz pēc finiša Batons atzina, ka tieši ārkārtīgi precīzā McLaren komandas pitstopu stratēģija bijis galvenais iemesls uzvarai Melburnā.
Sīva cīņa risinājās par tālākajām vietām. Brauciena vidusdaļā ļoti ātrs bija no 11.pozīcijas startējušais Hamiltons, kurš iesaistījās cīņā par vietu uz goda pjedestāla ar Kubicu, Masu, Alonso un Vēberu.
Divus apļus līdz beigām vienā no līkumiem Vēbers ietriecās Hamiltona mašīnas aizmugurē, un, kaut arī abi braucēji sacīkstes varēja turpināt, cerības uz goda pjedestālu bija izgaisušas.
Negaidīti otrajā vietā finišēja Kubica, kurš startā bija tikai devītais, bet godalgoto trijnieku noslēdza Masa. Hamiltons sacīkstes pabeidza sestais, Vēbers – devītais, bet Mihaels Šūmahers nopelnīja vienu punktu par desmito vietu.