Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Čempioni nav izvēlīgi. Saruna ar Red Bull virtuves pārzini Niku Gulbergu

Jaunībā Niks Gulbergs aizrāvās ar kalnu slēpošanu un Latvijas izlases sastāvā 2005. gadā pat piedalījās pasaules čempionātā, taču sporta veida dārdzības dēļ viņš nolēma neturpināt ar to nodarboties. Niks strādāja ģimenes lolotajā viesu namā Kungu rija, un viņam iepatikās pavārmāksla un tūrisma industrija.

Vēlāk viņš devās uz Zalcburgu, kur ar izcilību pabeidza prestižu tūrisma skolu. Pavārmākslas nodaļā pasniedzējs bija Austrijā bāzētās Pirmās formulas komandas Red Bull galvenais šefpavārs. 2008. gadā, kad Red Bull komandai bija nepieciešams papildu personāls, Nikam piedāvāja braukt izmēģināt spēkus vienā no F-1 čempionāta posmiem. Skaidrs, ka Niks šādu iespēju garām nelaida. Tā sākās viņa ceļš autosporta karaliskās klases pasaulē, kur viņš darbojas jau sesto gadu un patlaban ir viens no galvenajiem virtuves pārziņiem pēdējo triju gadu čempionvienībā Red Bull. Lai gan Nikam aiz muguras ir 14 stundu darbadiena un arī nākamajā rītā agri jāceļas, viņš ir atsaucīgs un atrod laiku sarunai.

Kādi bija pirmie iespaidi par darbu Red Bull?

Testi bija ļoti smagi. Astoņpadsmit stundu darbadiena, visu laiku uz kājām, taču mēs, latvieši, esam pazīstami kā strādātāju tauta, un es sevi pierādīju. Biju precīzs un laikam jau pārbaudi izturēju, jo uzreiz pēc testiem sekoja darba piedāvājums uz vienu gadu. Paši smagākie bija pirmie trīs četri mēneši. Saprast, kas un kā funkcionē, kāda ir kārtība, arī fiziski pierast pie darba slodzes un ritma. Tai pašā laikā tā ir vienreizēja sajūta - būt Formula 1 apritē, redzēt visus pilotus, skriet pa trasi no rītiem, ceļot pa pasauli un vienkārši iepazīt F-1 aizkulises.

Kādi ir tavi darba pienākumi?

Būtībā manā darbā var iemācīties visu no A līdz Z loģistikas ziņā, kā arī saprast detaļu neievērošanas cenu. Mūs ļoti labi apmācīja Zalcburgas skolā, līdz ar to par ļoti daudzām lietām bija skaidrs, kā jādara un ko nozīmē detaļas. Manos darba pienākumos ietilpst pagatavot ēdienus visai komandai, sākot no tehniķiem, beidzot ar pilotiem, sponsoriem un īpašiem viesiem, atbilstoši katra vēlmēm, tāpēc krājumos vienmēr jābūt plašam piedāvājuma klāstam. Piemēram, Monako Grand Prix posmā mēs dienā pagatavojām 2500 porciju. Tajā pašā laikā jāpiemin, ka mēs ienākam pilnīgi tukšās telpās - pat bez elektrības vadiem, tāpēc pirms sezonas sākuma ir rūpīgi jāizplāno, ko mēs ņemsim līdzi uz sezonu, un jāsapako lielā konteinerā. Kopumā komandai ceļā līdzi tiek sūtīti pieci lieli konteineri ar dažādiem materiāliem, kas nepieciešami visai sezonai. Tieši šajā brīdī ir jābūt ļoti uzmanīgam plānošanā, jo, aizmirstot vissīkāko detaļu, tas var izvērsties dramatiski, šī lieta var nebūt nekur citur pieejama.

Ko ēd čempioni?

Vienmēr tiek uzskatīts, ka mēs gatavojam ļoti sarežģītus un izsmalcinātus ēdienus kā dārgos restorānos, bet Marks [Vebers] un Sebastiāns [Fetels] nemaz nav izvēlīgi un ēd ļoti vienkārši.

Visu rakstu lasiet pirmdienas, 22.aprīļa laikrakstā Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi