Pats uzņēmums lēmumu iesaldēt vienu no pieprasītākajiem finanšu produktiem skaidro ar tehniskiem iemesliem - nepieciešamību optimizēt procesu, kas prasa laiku. "GE Money" Mārketinga nodaļas vadītāja Nora Grase skaidrojusi, ka uzņēmumā tiek ieviesta jauna, stingrāka kreditēšanas riska kritēriju vērtēšanas sistēma, savukārt "GE Money Bank" kredītēšanas un līzinga produktu direktors Viktors Toropovs precizējis, ka to diktē ekonomiskā situācija. Līdzīgi kā citi tirgus dalībnieki, arī "GE Money" veicot arvien detalizētāku klientu maksātspējas izvērtēšanu.
Līdz nākamajam gadam autolīzinga pakalpojums jauniem klientiem netiks piedāvāts.
Kā norāda laikraksts, jauno automašīnu pārdošanas apjoms samazinājies par 35%, un arī līzinga kompāniju kredītportfeļu pieauguma temps ir bremzējies.
"DnB NORD Līzings" pārstāvis Mārtiņš Dadeiko stāstījis, ka agrāk tirgū noteikumus diktējuši klienti, izvēloties izdevīgāko piedāvājumu no daudziem, savukārt tagad tieši līzinga kompānijas izvēlas, ko vēlas finansēt. Savukārt "Swedbank līzings" pārstāvis Jānis Diedišķis laikrakstam prognozējis, ka tuvākajā laikā kompānija pārskatīs savu politiku un tā kļūs stingrāka. Viņaprāt, arī citas līzinga kompānijas realizēs līdzīgas izmaiņas un finansējums vairs nebūs tik pieejams, kā agrāk.