Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

MTG: Tuvāko gadu laikā apvienotā LNT un TV3 daļa televīzijas reklāmu tirgū samazināsies līdz 50%-60%

Jau tuvāko 2-3 gadu laikā apvienotā LNT un TV3 daļa televīzijas reklāmu tirgū samazināsies līdz 50%-60%, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja zviedru mediju koncerna "Modern Times Group" (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Kā ziņots, MTG ir pieņēmis Konkurences padomes (KP) noteikumus un pabeidzis LNT pārņemšanu.

Ozoliņš uzsvēra, ka līdz šim publiskotie aprēķini par abu televīziju kopējo daļu reklāmas tirgū 80% apmērā nav korekti. Patlaban šis rādītājs ir starp 60% un 70%, turklāt ar tendenci samazināties, jo tirgū ienāk jauni Krievijas un ASV kanāli, kas iesaistās arī reklāmas tirgū.

Tāpat jāņem vērā arī tendences kopējā reklāmas tirgū - savas pozīcijas nostiprina internets, kas kļūst par galveno spēlētāju.

Skaidrojot kopējās tendences televīzijas tirgū, Ozoliņš uzsvēra, ka situācija dramatiski pasliktinājās pēc 2008.gada krīzes, būtiski krītoties reklāmas ieņēmumiem. Tomēr MTG ir ilgtermiņa investors, kas tic vietējā tirgus attīstībai un pakāpeniskai situācijas stabilizācijai reklāmas jomā.

Turklāt, ja agrāk nacionālās televīzijas dzīvoja tikai no reklāmas ieņēmumiem, bet kabeļtelevīzijas - no abonentmaksām, tagad šī situācija mainās un gan kabeļtelevīzijas ienākušas reklāmas tirgū, gan nacionālās televīzijas vēlas gūt iespēju saņemt maksu par retranslēšanu kabeļoperatoru tīklos. Tas veicinās apvienotā LNT un TV3 ieņēmumus.

Apvienotās televīzijas darbību plānots efektivizēt, samazinot izmaksas, tostarp administratīvās, kā arī ražojot vietējo saturu lētāk - "TV3" to darīs LNT telpās.

Divi ziņu dienesti tiks saglabāti, jo ziņas ir televīzijas kanāla seja un paši apvienošanās dalībnieki ir ieinteresēti, lai LNT un TV3 nekļūst līdzīgi.

Tomēr iespējami dažādi optimizācijas pasākumi, kas attieksies uz ražošanu, piemēram, var būt preses konferences, uz kurām dosies tikai viens operators, kas filmēs abu kanālu vajadzībām. Tai pašā laikā tiks sekots līdzi, lai abu kanālu darbība nepārklātos un tie saglabātu savu unikālo saturu.

Par programmu slēgšanu nav domāts, tas būs katra kanāla programmu redakcijas kompetencē.

MTG pārstāvis arī informēja, ka jau sācies darbs pie vasaras un rudens satura. Tostarp vakar sarunās ar LNT vadību nolemts, ka vasarā Kanālā 2 sāksies jauns realitātes šovs - Cīnītājs. Ir daudz ideju par jauniem raidījumiem rudenī, tagad tiks analizēts, kurām idejām ir pietiekams finansējums, bet kuras būs jāatliek uz nākamo pavasari.

Ozoliņš noraidīja sakaru operatora SIA Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis izteikumus, ka MTG un LNT nevajag ļaut apvienoties ne tikai tāpēc, ka tiks izveidots milzīgs monopols, bet šis darījums arī esot bīstams Latvijas informatīvajai telpai. Iepriekš intervijā Latvijas Radio Gulbis jautāja, kas notiks, ja MTG īpašniekiem Zviedrijā radīsies finansiālas problēmas. Var sanākt tāda pati situācija kā laikraksta "Diena" pārdošanas darījumā, kad Zviedrijas īpašnieki īpaši nerūpējās par to, kas pārņems Latvijas mediju koncernu.

Gulbis brīdināja, ka MTG var nonākt, piemēram, Krievijas gāzes koncerna "Gazprom" rokās, kas tādā gadījumā varētu kontrolēt 80% Latvijas televīzijas tirgus. "Tas darījums nenotiktu pat Latvijā," sacīja "Lattelecom" vadītājs, akcentējot, ka tādā gadījumā Latvijas pārraudzības institūcijas, piemēram, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, neko nespētu ietekmēt.

Savukārt Ozoliņš uzsvēra, ka šie Gulbja izteikumi vērtējami kā viņa skatījums uz biznesa pasauli un "klaja interpretācija šai situācijai".

Jau ziņots, ka KP pieņēmusi lēmumu atļaut MTG iegādāties LNT. Darījumam izvirzīti vairāki papildu noteikumi, kas novērš iespējamo kaitējumu konkurencei. Vienlaikus, lai nepieļautu, ka tirgus un tā normatīvā regulējuma izmaiņu dēļ apvienošanās nodara būtisku kaitējumu tirgum un patērētājiem, KP patur tiesības līdz 2017.gada beigām likt apvienošanās dalībniekiem daļu savu aktīvu pārdot.

Ar KP lēmumu noteikts, ka apvienošanās gadījumā programmām TV3 un LNT jābūt pieejamām bezmaksas apraidē vismaz līdz 2013.gada 31.decembrim, turklāt abām programmām jāsaglabā neatkarīgas un patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas, kā arī jāsaglabā ziņu raidījumu daudzums patlaban esošajā apjomā. Programmu redaktoriem amata aprakstā jābūt atsevišķi nostiprinātai redakcionālajai neatkarībai no mediju īpašnieka.

KP arī noteikusi, ka programmām LNT un TV3 vismaz 21% no raidlaika jāaizpilda ar oriģinālu, Latvijā veidotu saturu.
Attiecībā uz reklāmas tirgu apvienošanās dalībniekiem liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6 un 3+ vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu. Apvienošanās dalībnieki attiecībā pret reklāmdevējiem nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt - tā, piemēram, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses