Uz jautājumu, vai veicat personiskā vai ģimenes budžeta plānošanu lielākā daļa respondentu (60%) atbildējuši, ka to dara tikai reizēm, savukārt 32% aptaujāto veic regulāru budžeta plānošanu. 8% aptaujas dalībnieku neplāno savus ienākumus un izdevumus.„Ģimenes budžeta plānošana pašreizējos ekonomikas apstākļos kļūst arvien aktuālāka. Savu personīgo finanšu regulāra kontrole ļauj saprast, kam un cik daudz tiek tērēts, vai ir spontānie un nevajadzīgie pirkumi, no kuriem var atteikties. Pozitīvi, ka arvien vairāk mājsaimniecību apzinās nepieciešamību plānot savus ienākumus un izdevumus - ir ģimenes, kur budžeta plānošana ir tradīcija, kas nodota no paaudzes paaudzē, savukārt liela daļa mājsaimniecību savu ieņēmumu - izdevumu plānošanu uzsākuši finansiālās situācijas pasliktināšanās dēļ,” norāda SEB bankas sociālekonomikas eksperts Edmunds Rudzītis.Sandija Salaka, Māmiņu Kluba organizācijas vadītāja: “Pārmaiņas ekonomikā ir radījušas efektu, ka lielākā daļa ģimeņu vienkārši būs spiestas plānot un skrupulozi kalkulēt savu mājsaimniecību budžetu iespējas, pretējā gadījumā iespējamas finansiālas grūtības. Māmiņu Klubā šobrīd ir vairāk nekā 19 tūkstošu ģimeņu un mēs regulāri sazināmies savā starpā. Vienlielākās problēmas sagādā tieši neskaidrība par rītdienu – vai būs darbs? Vai nemainīsies pabalsti? Vai ģimenes varēs atļauties laist pasaulē bērnus? Jaunajam gadam iestājoties, realitāte ir tāda, ka ir jāskaita katrs santīms, lai bērnus pabarotu un palaistu uz skolu, lai samaksātu par mājokli. Pieaugot valstī bezdarbam, ģimenēs var notikt situācija, kad abi vecāki ir bez darba un praktiski bez ienākumiem. Valdība nedrīkst aizmirst jauno ģimeņu ar bērniem vajadzības, jo tā šobrīd ir riska grupa, kam draud nabadzība. ”Kā liecina veiktā aptauja, 49% aptaujātu cenšas ieekonomēt līdzekļus, atsakoties no nevajadzīgiem pirkumiem, savukārt 43% par labāko ekonomijas veidu uzskata iespēju iegādāties dažādas akcijas preces. Kā laba iespēja ekonomēt līdzekļus 1% respondentu norādījuši iepirkšanos ārvalstīs, bet 5% par labu atzinuši iepirkšanos internetveikalos. Tikai 2% aptaujāto mājsaimniecību atzinušas, ka šobrīd neizjūt nepieciešamību ekonomēt savus līdzekļus.SEB bankas un Māmiņu Kluba aptauja tika veikta 2008. gada decembrī un tajā piedalījās 881 respondents.SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu. SEB piedāvā universālus bankas pakalpojumus Zviedrijā, Vācijā un Baltijas valstīs – Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. SEB ir pārstāvēta arī citās Skandināvijas valstīs, Vācijā, Ukrainā, Krievijā un Polijā, kā ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.Māmiņu Klubs ir vecāku apvienība ar vairāk nekā 19 000 mājsaimniecību visā Latvijā; iknedēļas TV raidījums kanālā TV3 un virtuāls vecāku klubs www.maminuklubs.lv.Papildu informācijai:Sanda Purviņa, SEB Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja – 67779978, 29357123, [email protected]āk par SEB banku: www.seb.lv. SEB jaunākās ziņas mobilajā telefonā: wap.seb.lv
PR: Iedzīvotāji budžeta ekonomijai atsakās no nevajadzīgiem pirkumiem
Notiekošais pasaules un Latvijas ekonomikā viennozīmīgi atstājis ietekmi uz mūsu valsts iedzīvotāju finansiālo situāciju un ikdienas ieradumiem. Kā liecina SEB bankas un Māmiņu Kluba veiktā mājsaimniecību aptauja, tikai 32% aptaujāto regulāri plāno savu budžetu, savukārt 49% respondentu cenšas ieekonomēt, atsakoties no nevajadzīgu preču iegādes.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.