Kriptovalūtas, kas pēdējā pusgada laikā pieredzējušas milzīgu intereses un attiecīgi arī vērtības pieaugumu, ilgstoši tiek kritizētas kā nedrošas, nestabilas, noziedzīgu darbību atbalstošas, kā arī videi nedraudzīgas.
Par to riskanto finansiālo pusi regulāri izteikušies ekonomisti un starptautisko finanšu institūciju pārstāvji.
Tagad arī uzņēmums Alphabet Inc., kas ir Google mātes uzņēmums, paziņoja, ka šogad vasarā aizliegs kriptovalūtu reklāmas. Līdzīgu soli janvārī spēra arī Facebook.
Google ierobežos arī iespējas reklamēt bināro opciju tirgošanos - riskantu "visu vai neko" ieguldījuma formu. Par viltus profiliem un interneta lapām, kas cilvēkus mudināja iesaistīties bināro opciju tirgū, portāls Diena.lv jau vēstīja pagājušajā gadā - Ar vilinošu, tautas valodā uzrakstītu reklāmas piedāvājumu ievelk riskantā investīciju plānā.
Jānorāda gan, ka Facebook aizliegums pilnībā neizskauda kriptovalūtu reklāmas, jo reklāmdevēji gluži vienkārši apzināti pieļāva drukas kļūdas atslēgvārdos un turpināja reklamēties. Google sacīja, ka centīsies izskaust šādu iespēju.
Uzņēmums informēja, ka 2017. gadā izdzēsa 3,2 miljardus reklāmu, kas bija neatbilstošas noteikumiem vai kaitnieciskas.
Kriptovalūtu bums radījis problēmas dažādos sektoros, piemēram, nesen Krievijā aizturēja kodolzinātniekus par kriptovalūtu "rakšanu" ar institūta superdatoru.
Savukārt laikraksts Diena stāstīja par virtuālo valūtu radīto blakusefektu - milzīgu sadārdzināju datoru grafiskajām kartēm.