Veikalu ķēdes pārstāvji norāda, ka svētku laikā pircēju iepirkšanas paradumi krasi nemainās - joprojām pārsvarā iegādājās ikdienas preces.
Salīdzinot pērnā gada pēdējos divus mēnešu ar šā gada nogali, var redzēt, ka joprojām vienlīdz populāri ir piens ar divu un 2,5% tauku saturu gan viena, gan pusotra litra iepakojumos. Tāpat stabils favorīts abus gadus ir 20% skābais krējums 450 gramu iepakojumos.
Arī baltmaize saglabā savu popularitāti, norādot uz nemainīgām patērētāju izvēlēm maizes kategorijā.
Dzērienu kategorijā pieprasītas ir limonādes dažāda tilpuma iepakojumos (0.5 l, 1.5 l, 2 l). Tāpat vērojams, ka minerālūdens un citi bezalkoholiskie dzērieni sāk ieņemt nozīmīgu vietu dzērienu kategorijā 2024. gadā.
Šogad populārāki kļuvuši cāļu šķiņķi ar muguru, kas 2024. gadā nonākuši pārdotāko produktu Top 20, norādot uz lielāku pieprasījumu pēc svaigas gaļas. Turklāt pieprasījumu sekmēja arī laba akcijas cena LaTS avīzē. Tāpat sarakstā ienākusi tomātu mērce un dzīvnieku preces kā kaķu barība, kas nebija iekļauts
2023. gada Top 20.
Turpretī 2023. gada populārie produkti, piemēram, kefīrs 2% (1 kg), ātri pagatavojamās nūdeles, un majonēze, 2024. gadā vairs nav iekļuvuši pirmajā divdesmitniekā.
Veikalu pārstāvji secina, ka patērētāju gaume saglabā stabilitāti, jo piena produkti, baltmaize un gāzētie dzērieni turpina dominēt. 2024. gadā pieaug pieprasījums pēc svaigas gaļas, dzīvnieku preču un veselīgākiem dzērieniem. Savukārt produkti ar īsu popularitātes periodu, piemēram, biezpiena sieriņi un ātri pagatavojamās nūdeles, zaudē pozīcijas, dodot vietu jauniem favorītiem.
Ziemā pieaudzis pieprasījums pēc vitamīniem bagātiem produktiem - svaigiem dārzeņiem un augļiem.
Populārāki kļūst arī konservēti dārzeņi ar ilgāku derīguma termiņu, kas liecina par praktiskāku izvēli.
"LaTS e-veikalā var pamanīt, ka jau no decembra sākuma cilvēki sāk gatavoties svētkiem un iegādāties produktus svētku galdam. Pircēji aktīvi lūko izdevīgus akcijas piedāvājumus LaTS veikalos," norāda LaTS valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis. Pēc viņa teiktā, tuvojošos svētku iespaidā ir pieaudzis sezonālo pārtikas produktu un preču pieprasījums – piparkūkas, sveramās konfektes, mandarīni, hurma, saldumu paciņas bērniem un aromātiskās sveces.
Aktīvāk preces svinībām sūta uzņēmumi saviem korporatīvajiem pasākumiem. Nemainīgi paliek ikdienas pirkumi. Lauku reģionos, tuvojoties svētkiem, pieaug pasūtījumu skaits, jo bērni un mazbērni, rūpējoties par senioriem, sūta viņiem pārtikas preces un dāvanas ar piegādi uz mājām.