Šīs problēmas esot smags mantojums no iepriekšējām valdībām.
Situāciju varot uzlabot, problēmu risināšanā iesaistot arī ostas un transporta koridora politiku attīstot vienoti, izmantojot lielo starptautisko kompāniju kravu plūsmas un piedāvājot tām saskaņotu Latvijas risinājumu.
Arī dzelzceļa jautājumi joprojām stāvot "uz vietas PSRS izpratnē". Esot jāizlemj, "kam dot platformas un kam nedot, ko attīstīt un ko ne". "Domāju, jaunajam ministram tuvākajā nākotnē būs jāpievēršas dzelzceļam nopietnāk," uzsver Vītoliņš.
Eksperts pozitīvi vērtē faktu, ka beidzot pavirzījies jautājums par robežšķērsošanu autokravām un ir pieņemtas likuma izmaiņas Valsts robežu likumā. Vienlaikus viņš uzsver, ka "diemžēl risinājums nav īsti saskaņots nedz ar visām nozares asociācijām, nedz arī, ņemot vērā labākos risinājumus, kad rindu pakalpojumu varētu sniegt visi četri tuvumā esošie stāvlaukumi un nākotnē arī ostas".