Internets un dators arvien vairāk kļūst par ikdienu, tas sniedz gan nepārtrauktu informācijas pieejamību, gan cilvēks pats var plānot savu laiku un iegūt vajadzīgo informāciju viņam ērtā brīdī, nevis iegaumēt citu mediju – radio, TV raidlaikus un avīžu, žurnālu izdošanas datumus. Līdz ar to cilvēki pierod pie apstākļiem, ka šo priekšrocību var izmantot arī iepērkoties.
Kā svarīgi faktori par labu pirkumu veikšanu internetā tiek minēti – laika ietaupījums, ko apstiprinājuši 73% respondentu, iespēja salīdzināt cenas, 58% un iespēja taupīt naudu, 56%, kā arī 13% respondentu atzīmē, ka, iepērkoties internetā, var kvalitatīvāk izpētīt preces/pakalpojuma priekšrocības.
Šobrīd visvairāk Latvijas iedzīvotāji interneta veikalos pērk sadzīves un datortehniku, 63%, apģērbu un apavus internetā ir pirkuši 37% respondentu, ceļojumus un citus izklaides pasākumus 31% respondentu, kosmētiku, higiēnas preces 25% respondentu, bet 5% respondentu izvēlas internetā pirkt pārtikas preces.
Interneta veikali dod iespēju iepirkties visā pasaulē un iegādāties preces, kas Latvijā nav pieejamas, kā arī citu valstu iedzīvotājiem tā ir iespēja iegādāties mūsu valstī ražotu produkciju, kas citādi viņiem būtu nepieejama.
Aptauja tika veikta no 6. – 13. jūnijam, ar interneta starpniecību aptaujājot 857 Latvijas iedzīvotājus no dažādiem reģioniem, vecumā no 18 – 66 gadiem. Šādas Omnibuss aptaujas SDTIC veic regulāri, reizi mēnesī apzinot iedzīvotāju noskaņojumu un attieksmi sabiedriski aktuālos un nozīmīgos jautājumos.