Gan patlaban jau strādājošie mūsu valsts iedzīvotāji, gan studenti uzskata, ka pievilcīgu darba devēju raksturo tas, ka uzņēmums ir veiksmīgs savā biznesa nišā. Svarīgi ir arī tas, lai uzņēmums būtu mūsdienīgs, vērsts uz inovācijām un izaugsmi un lai tam būtu laba reputācija. Būtisks kritērijs ir arī tas, lai uzņēmuma piedāvātie produkti un pakalpojumi būtu ne tikai pieprasīti tirgū, bet arī vērtīgi sabiedrībai kopumā.
To atklāj Pievilcīgāko darba devēju tēla pētījums, ko veic kompānija Kantar. Jāpiebilst, ka šo pētījumu Kantar īsteno jau kopš 2007. gada.
Pieprasa elastīgu darba modeli
"Pievilcīgu darba devēju raksturojošie kritēriji darba ņēmēju grupā ir noturīgi un pēdējā laikā nav mainījušies, toties studenti šogad ievērojami biežāk nekā pērn uzsvēruši to, ka pievilcīgi ir tādi darba devēji, kuri nodrošina konkurētspējīgu atalgojumu, ir atbildīgi pret vidi un garantē elastīgu darba modeli, t. i., brīvu darba vietas izvēli un laika plānojumu," pētījumā secinājusi kompānija Kantar.
Liela nozīme ir arī emocionālajam faktoram, respektīvi, tam, kā darbinieks jūtas, pārstāvot savu darbavietu un savā profesionālajā vidē.
Pastāvot augstam pieprasījumam pēc darbaspēka, pievilcīgs darba devēja tēls "ir būtisks aspekts, lai piesaistītu un noturētu talantīgus darbiniekus. Uzņēmumam ir jāveido tāds darba devēja tēls, kas atbilst konkrētajai darbības sfērai, misijai, vīzijai un iekšējai kultūrai, vienlaikus ietverot tēlā arī patlaban tirgū pieprasītās vērtības", skaidro Kantar pārstāve socioloģe Ilze Gansone.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 27. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00