Latvijā tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, tā aplēsusi Lielbritānijas konsultāciju kompānija Aecom Ltd. ziņojumā par Eiropas platuma sliežu ceļa izbūves iespēju Rail Baltica koridorā. Pētījums veikts par maršrutu Tallina - Pērnava - Rīga - Paņeveža - Kauņa, par ko martā vienojās visas trīs Baltijas valstis.
Citas nozīmīgākās Baltijas valstu pilsētas, kuras neatrodas tieši uz 1435 mm sliežu līnijas, bet ko paredzēts pieslēgt Rail Baltica, izmantojot esošos 1520 mm sliežu ceļus, ir Tartu, Daugavpils, Ventspils, Jelgava, Liepāja, Šauļi, Klaipēda un Viļņa.
Kopumā padziļināti tika pētīti četri projekta maršruta varianti. Konsultantu ieteiktais ir tiešākais un īsākais no tālākā dienvidu punkta līdz šī koridora tālākajam ziemeļu punktam. Tas ir 728 kilometru garš jauktas satiksmes dzelzceļš, un maksimālais kustības ātrums pasažieru pārvadājumiem tajā ir 240 kilometri stundā.
Latvijā Rail Baltica kopgarums paredzēts 235 kilometri. Šajā variantā galvenokārt plānots veidot jaunas dzelzceļa līnijas, kas šķērso pārsvarā lauksaimniecības un meža zemi.
Izvēlētajā maršrutā brauciena ilgums starp Tallinu un Lietuvas - Polijas robežu pasažieru vilcieniem plānots 4 stundas un 8 minūtes, bet preču vilcieniem - 10 stundas un 29 minūtes. Vidējais ātrums pasažieru vilcieniem aplēsts 170 kilometri stundā, bet kravas vilcieniem - 68 kilometri stundā. Kustības sarakstā paredzēta satiksme 24 stundas diennaktī sešas dienas nedēļā, savukārt svētdienās kustības apjoms būtu samazināts, jo tiktu veikti apkopes darbi.
Pasažieru pārvadājumi maršrutā tiktu organizēti ik pēc divām stundām. No visiem aplūkotajiem maršrutiem tieši šajā tika konstatēts vislielākais pieprasījums attiecībā uz kravu pārvadājumiem, kas galvenokārt saistīts ar to, ka tas paredz visīsāko pārvadājumu laiku.
Igaunijā paredzētas trīs pasažieru dzelzceļa stacijas - Tallinas Centrālā stacija, Tallinas lidosta un Pērnava iepretim vienai stacijai Latvijā - Rīgas Centrālā stacija - un divām Lietuvā - Palemonas stacija Kauņā un Paņeveži.
Pētījumā paredzēts, ka līdz 2024.gadam būs projekta investīciju periods, savukārt nākamie 30 gadi - ekspluatācijas laiks.