“Uz svētkiem cilvēki aktīvi pērk ārpus telpām lietojamas sveces un košļājamās konfektes, kā arī citus saldumus. Tas liecina, ka svecīšu aizdegšana par godu Lāčplēša dienai kļuvusi par stabilu tradīciju. Daudzās mājās tiek klāti arī svētku galdi par godu Latvijas proklamēšanas dienai. 18. novembris varētu būt katram latvietim nozīmīgākie valsts svētki, atzīmējot neatkarīgas Latvijas valsts dzimšanu 1918. gadā,” pircēju paradumus skaidro SIA “Latvijas Tirgotāju savienības” valdes priekšsēdētājs Raimonds Okmanis.
Iemesls plašākai saldumu tirdzniecībai reģionu veikalos varētu būt arī ģimeņu ieradums svētkos apciemot radiniekus laukos. “Vecvecāki gaida savus mazbērnus ciemos uz svētkiem, tāpēc iegādājas našķus bērniem!” piebilst R. Okmanis. Tāpat, gatavojoties ģimenes kopā sanākšanai, klienti biežāk sāk izmantot pārtikas produktu piegādi, lai uzklātu svētku galdu.
Veikalu tīkls “LaTS”, turpinot paplašināt piegādes zonas visā Latvijā, ietvēris Kurzemes reģionu, kur gūst arvien lielāku pircēju atsaucību – jaunums ir tiešsaistes veikala pakalpojumi Tērvetes pagastā, kas papildina piegādes Jelgavas novadā – Vilcē, Kroņaucē, Zaļeniekos. Pēc R. Okmaņa vārdiem, tādējādi reģionu iedzīvotāji var ietaupīt ne tikai laiku, bet arī naudas līdzekļus, retāk tērējot degvielu braucienam uz iepirkšanās centriem, turklāt cenas internetveikalā neatšķiras no klātienes veikalu cenām, un ir spēkā arī visas atlaides un akcijas.
“LaTS” interneta veikals, pateicoties mērķtiecīgai tirdzniecības attīstības politikai un ieguldījumiem, gada laikā spējis audzēt apgrozījumu par 30%. Interneta tirdzniecības platformas attīstībā investēti vairāk nekā 50 000 eiro, un šobrīd e-veikala platformai tiek pieslēgtas arvien jaunas lauku tirdzniecības vietas, kas atbilst tīkla prasībām. Pasūtījumus saņem un apstrādā centralizēts zvanu centrs, nodrošinot vienotu platformu tirdzniecībai.
“LaTS” dibināts 2007. gadā kā SIA “Latvijas tirgotāju savienība”, kas apvieno mazos un vidējos Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumus ar mērķi samazināt to izmaksas, uzlabot konkurētspēju vietējā tirgū un veikt kopējus mārketinga pasākumus. Tīklā šobrīd apvienojušies 260 uzņēmumi ar vairāk nekā 500 tirdzniecības vietām visā Latvijā.