Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Tūristi Rīgā novērtē naktsmītnes, bet kritizē dārgo internetu

Pēdējā laikā masu medijos ir izskanējusi informācija par ārzemju tūristu neapmierinātību ar Latvijas tūrisma piedāvājuma kvalitāti. Tūrisma piedāvājuma kopējā kvalitāte ir atkarīga no vairāku citu elementu, tai skaitā, naktsmītņu, piesaistes objektu, infrastruktūras kvalitātes, vietējo iedzīvotāju viesmīlības, un citiem faktoriem.

2008. gada oktobrī kopā ar studentiem veicām ārzemju tūristu aptauju, lai noskaidrotu viņu apmierinātību ar Rīgas viesnīcu un restorānu kvalitāti. Aptaujas rezultāti rāda, ka kopumā tūristi izvēlēto naktsmītņu kvalitāti vērtē pozitīvi. 89 % no aptaujātajiem norādīja, ka naktsmītnē saņēmuši cerēto, un 85% no aptaujātajiem ieteiktu naktsmītni izmantot arī citiem. Vidēji produkta atbilstība cenai tika novērtēta ar četrām ballēm (5 baļļu sistēmā). Neapmierinātāki klienti bija zemāka servisa līmeņa viesnīcās, kurās visbiežāk neapmierinātības cēlonis bijis istabu aprīkojums un tīrība. Augstākas klases viesnīcās (4 un 5 zvaigžņu) zemāku novērtējumu saņēma interneta pieejamība, jo klientus neapmierināja augstā interneta pakalpojumu cena.Aptaujā noskaidrojām, ka arvien nozīmīgāka loma dažādu tūrisma pakalpojumu izvēlē ir citu tūristu atsauksmēm, kas tiek izteiktas gan uzņēmumu (piemēram, viesnīcu) mājas lapās, gan dažādos rezervēšanas portālos (www.booking.com, www.hrs.com, www.hotels.com u.c.), gan neatkarīgos portālos (www.tripadvisor.com). Izvērtējot atsauksmes par Rīgas viesnīcu kvalitāti rezervēšanas portālos, secinājām, ka tās kopumā ir pozitīvas, un salīdzinoši maz ir negatīvo atsauksmju. Piemēram, booking.com novērtētas 104 Rīgas viesnīcas, bet no tām 30 viesnīcas novērtētas ar no 8 - 10 ballēm (10 baļļu sistēmā), bet 5 naktsmītnes saņēmušas vērtējumu 4 balles. Visbiežāk pieminētie trūkumi ir personāla neieinteresētība, istabu netīrība un platība.Uzņēmumiem arvien vairāk ir jārēķinās ar internetā bāzēto sociālo tīklu piedāvātajām iespējām klientiem izteikt savu viedokli un novērtējumu par naktsmītnēm. Domājams, ka nākotnē tūrisma nozarē nebūs vieta tiem uzņēmumiem, kuri nenodrošinās cenai atbilstošu pakalpojumu kvalitāti. Latvijas uzņēmumiem jau šodien jāveido pārdomāta uz izmaksām un pieprasījumu balstītu cenu politika, kā arī jāizvēlas efektīvāki izplatīšanas kanāli, kas nodrošinās starptautisku atpazīstamību. Utopiski būtu domāt, ka izmitināšanas biznesa veiksme nākotnē būs atkarīga tikai no nozares uzņēmumu darbības. Ja nebūs skaidras valsts tūrisma attīstības politikas un efektīvas mārketinga stratēģijas, problēmas skars ne tikai izmitināšanas uzņēmumus, bet arī ienākošā tūrisma aģentūras, restorānus un citus ar tūristu apkalpošanu saistītus uzņēmumus visā Latvijā. Pašreizējā situācijā, kad ir krities iekšējais pieprasījums, mums visiem kopā jāpanāk, lai katrs potenciālais tūrists, kuram ir motivācija atbraukt uz Latviju, arī atbrauktu un iegūtu neaizmirstamu pieredzi!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Vides Diena

Vairāk Vides Diena


Tūrisms

Vairāk Tūrisms


Ceļošana

Vairāk Ceļošana


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena