Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 25. aprīlis
Līksma, Bārbala
Interviju ar Rail Baltica projekta vadītāju Baibu Rubesu Diena gaidīja vairākus mēnešus

Kurš atbildēs: Amatpersonām nav "slikto" jautājumu

Ikkatram, kurš saņem kaut vienu centu no nodokļu maksātāju naudas – politiķis tas vai kāda cita līmeņa valsts algotnis, nav iespējams uzdot "sliktu", "nepareizu" vai "tendenciozu" jautājumu. Jāatbild konkrēti. Diemžēl bieži redzam nevēlēšanos to darīt.

Hrestomātiska ir publiskās komunikācijas padarīšana par farsu – nevis atbildot uz jautājumiem pēc būtības, bet gan koncentrējoties uz jautājuma uzdevēja nozākāšanu, arī mediju apsaukājot par "tendenciozu", "nenopietnu" vai "šaubīgu motīvu vadītu". Šādu metodi mēs redzam plaši izmantotu gan Latvijā, gan pasaulē visdažādākajos līmeņos. Šķietami vieglākais ceļš konkrētajā brīdī, taču ne ilgtermiņa risinājums.

Diemžēl, jāsecina, ka šādu komunikācijas formu izvēlējusies Rail Baltica projekta vadītāja Baiba Rubesa. Šāds ģeopolitiski nozīmīgs projekts paģēr labu pārvaldību, kurā fundamentāli svarīga loma arī komunikācijas veidam un formai. Tas, ka komunikācija un atklātība ir Rail Baltica projekta problēma, ir acīmredzami. Salīdzinājumam, Latvijā laiku intervijai ar premjeru ir iespējams sakoordinēt maksimums pāris nedēļās, bet atbildes uz jautājumiem saņemt dienas, divu laikā. Savukārt, piemēram, pērn, interviju ar Rail Baltica projekta vadītāju Diena gaidīja vairākus mēnešus. Situācijā, kad komunikācijām tiek tērēti simtiem tūkstošu.


Atbild valsts kontroliere Elita Krūmiņa: 

Rail Baltica esam identificējuši kā augsta riska projektu, tādēļ šā gada revīziju plānā esam iekļāvuši plašu revīziju Par lielajiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem, kas, protams, ietver arī šo projektu. Otra lieta – ņemot vērā, ka šis projekts ir kopīgs visām trim Baltijas valstīm, ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem esam vienojušies par visu trīs valstu augstāko audita iestāžu sadarbību šā projekta īstenošanas gaitā. Mēs regulāri tiekamies dažādās darba grupās, un, iespējams, būs arī kopīga revīzija, kur skatīsimies tieši to, kā šis projekts tiek īstenots – cik atbilstoši gan normatīvajiem aktiem, gan no lietderības aspektiem.

VK izvēlas revīzijas tēmas, ņemot vērā, kādi finanšu resursi tur ir iesaistīti, kāda ir sabiedrības interese par to, un daudzus citus apstākļus, tajā skaitā informāciju, kas ir izskanējusi arī medijos par dažādiem faktiem, kas mums liek jau būt uzmanīgiem – ka mums vajadzētu arī šeit veikt auditu.


Lato Lapsas rakstu Caurspīdīga un efektīva projekta pārvaldība Rubesas gaumē variet lasīt, klikšķinot šeit.
Baibas Rubesas atbildi uz Dienas publikāciju variet lasīt, klikšķinot šeit.

Top komentāri

reptilis
r
Precīzi.
kalns
k
Nedrīkst tik svarīga projekta vadību uzticēt tik korumpētai un šaubīgai personai kā Rubesa. Tas apdraud Latvijas drošību.
solon
s
Notiekošais liek domāt, ka tas dzelzsceļš vispār ir nepieciešams tikai kādai saujiņai uzvārīties gribošiem. Kā spēsim šo megaprojekta rezultātu pēc tam uzturēt, tas jau nevienu vairs šķiet neinteresē ...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Absurda karaļi

Daudzām problēmām apkrautās valsts kapitālsabiedrības Pasažieru vilciens (PV) vadība pirmšķietami nolēmusi vēl pamatīgāk nostiprināt savu apsmiešanas objekta statusu.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē