Tostarp viņš uzsvēra, ka ir jāveido jauni reģionālie daudzfunkcionālie termināļi, lai radītu ciešāku sadarbību starp autotransporta pārvadājumiem un dzelzceļu, kā arī radītu sasaisti ar reģionālo transportu.
"Eiropā nav daudz daudzfunkcionālu termināļu, un tas ir izaicinājums. Iespējams, jautājums nav tikai par valsts finansējumu, tomēr, ja nav iespējams nodrošināt pakalpojumu vienas kravas vienības dēļ, tas nav ilgtspējīgi," piebilda Krīgers.
Viņš skaidroja, ka daudzās valstīs ir pieņemts, ka nav nepieciešams būvēt dzelzceļa savienojumu ar termināli, ja ir kravas automašīnas, tomēr, viņaprāt, ir nepieciešama jauna domāšana.
Savukārt VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes loceklis Rinalds Pļavnieks kongresā sacīja, ka vairāki dzelzceļa uzņēmumi Eiropā, ņemot vērā industrijas transformāciju, meklē stratēģijas un iespējas jaunu kravu piesaistei, kā arī mēģina saprast, vai dzelzceļš koncentrēsies uz pasažieru pārvadājumiem vai kravām, tādēļ starptautiskās sadarbības palīdzēs realizēt jaunas idejas.
Tajā pašā laikā Vācijas uzņēmuma "Railistics" pārstāvis Udo Zauerbrejs norādīja, ka viens no nozīmīgākajiem dzelzceļa projektiem Eiropā ir "Rail Baltica", kas būs jaunais ekonomiskais koridors, kā arī tas uzlabos militāro mobilitāti.
Tomēr viņš uzsvēra, ka tas nav lēts projekts, jo aptuveni 900 kilometru (km) garā līnija varētu izmaksāt 20 līdz 25 miljardus eiro. "Šādas izmaksas ir liels slogs valstij, lai gan lielākā daļa finansējuma ir piesaistīta no ārējiem fondiem. Vai šī finansējuma plūsma turpināsies - to patlaban neviens nezina," sacīja Zauerbrejs.
Viņš papildināja, ka vēl viens "Rail Baltica" projekta izaicinājums ir jauktās līnijas - vienlaikus tiks nodrošināti pasažieru ātrgaitas pārvadājumi un kravas pārvadājumi, kas palielinās dzelzceļa uzturēšanas izmaksas. "Ja maksimālais ātrums pasažieru vilcieniem būtu zemāks, uzturēšanas izmaksas būtu mazākas. Šis lēmums jau ir pieņemts, tādēļ tagad tiek meklēti veidi, kā samazināt būvniecības izmaksas un turpmākās ekspluatācijas izmaksas," sacīja Zauerbrejs.
LETA jau ziņoja, ka Rīgā ceturtdien notiek IBS kongress par iespējām stiprināt dzelzceļa savienojumus starp Baltijas valstīm un citām Eiropas valstīm.
IBS ir Starptautiska dzelzceļa kravu pārvadājumu uzņēmumu asociācija, kas dibināta 1996.gadā un apvieno Eiropas valstu dzelzceļa nozares dalībniekus. Tās galvenais mērķis ir veicināt starptautiskos dzelzceļa kravu pārvadājumus, uzlabot loģistikas ķēžu efektivitāti un sekmēt sadarbību starp uzņēmumiem un institūcijām.