Pagājušajā gadā Latvijā kopumā saražoti 7,395 miljoni dekalitru alus, kas ir par 13,66% mazāk nekā 2015.gadā, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji.
"Mūsu uzņēmumu veidoja vide Siguldā," apliecina rotkalis Vitauts Straupe. "Arī ģeogrāfija – ja atrastos citā vietā, mēs nevarētu darīt to, ko darām. Varbūt būtu aizvirzījušies citā jomā," atzīst viņa dzīvesbiedre rotu māksliniece Inita Straupe.
Latvijai, kļūstot par jaunā Ķīnas un Eiropas projekta Zīda ceļš dalībnieci, aizvien aktuālāks kļūst jautājums par jauniem intermodāliem loģistikas centriem, kuros varētu pārkraut un arī komplektēt no Ķīnas nākušās kravas un tālāk tās nogādāt citās Eiropas valstīs. Pašlaik reālākie projekti ir Rail Baltica intermodālais loģistikas centrs Saulkalnē Salaspils novadā un Cargo centrs Jelgavā. Par pēdējo jau parakstīts nodomu protokols ar Ķīnas investoru, un centrs varētu sākt darboties 2020. gadā. Savukārt par Rail Baltica loģistikas centru vēl notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, tāpēc projekts varētu tikt īstenots un pabeigts tikai pēc 2020. gada.
Simtprocentīgs Latvijas uzņēmums, kurš darbojas metālapstrādes nozarē, neizjūt krīzi un lielāko daļu savas produkcijas eksportē, ir holdingā LNK Group ietilpstošā uzņēmuma LNK industries meitas uzņēmums TTS jeb transporta tehnoloģiju sistēmas.
Komunālo automašīnu ražotāja Bucher Municipal Ventspils rūpnīcā atklātas divas jaunas montāžas līnijas. Turpmāk tieši Ventspilī taps jaunākās paaudzes divu un četru kubu ielu tīrāmās mašīnas, kas līdz šim tika ražotas Bucher Municipal Lielbritānijas un Šveices rūpnīcās, portālu Diena.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.
Lai arī lielākajai daļai Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) pēc AS Kredītinformācijas birojs datiem ir pozitīvs kredītreitings, vairāk nekā ceturtajai daļai šo uzņēmumu finansiālā situācija esot slikta, ļaujot paredzēt, ka nākamo 12 mēnešu laikā šiem uzņēmumiem iespējamas grūtības norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem un precēm. Šis fakts liecina, ka statistikā fiksētais lēnais valsts ekonomikas pieaugums nav tikai sausi skaitļi vien, bet norāda uz sliktu ekonomisko konjunktūru, kura savukārt var atsaukties arī uz mājsaimniecību ienākumiem un maksātspēju.
Pēdējā laikā Latvijā bieži pieminēts topošā Ķīnas–Baltkrievijas industriālā parka (lasiet – īpašās ekonomiskās zonas) Lielais akmens vārds. Netālu no Latvijas esošais Lielais akmens, kas būs lielākais no Eiropā izveidotajiem Ķīnas industriālajiem parkiem, ir interesants mūsu valsts tranzīta biznesam, taču nav izslēgts, ka tā piedāvātās perspektīvas var ieinteresēt arī citu nozaru uzņēmumus.
Konkurences padome (KP) pieņēmusi, kas ļauj Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrībai LATRAPS iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA Latvijas Piens. Izvērtējot apvienošanos, KP secina, ka darījuma rezultātā konkurencei netiks nodarīts kaitējums.****
Aicinām atsaukties mazā
biznesa īpašniekus, kuri gatavi pastāstīt par saviem finanšu rādītājiem,
apgrozījumu, peļņu, lai rastu atbildes uz mūs interesējošiem jautājumiem!
Kaimiņvalsts korporācija UralVagonZavod (UVZ) caur savām struktūrām ir gatava atvērt dzelzceļa vagonu būves un remonta rūpnīcu Jelgavā, par publiski līdz šim neafišētu projektu sarunā ar DB otrdien stāsta VAS LDz prezidents Uģis Magonis. Viņaprāt, tas varētu būt pat reālāks par vagonu būves rūpnīcas izveides ieceri Daugavpilī, kur līdzdalīgs varētu būt arī LDz.
Kebabu tirgotājs Turkebab Express pārsūdzēs Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) lēmumu noteikt 250 latu naudas sodu par pārkāpumiem izbraukuma tirdzniecībā Salacgrīvā šī gada 21.jūlijā, informēja Turkebab direktore Jeļena Uresina.
Latvenergo pauž izbrīnu par Esti energia elektroenerģijas tirgotāja Enefit pārmetumiem saistībā ar Ekonomikas ministrijas sagatavotajiem grozījumiem noteikumos, kas paredz, ka no šā gada 1. novembra Latvijā elektroenerģiju par regulēto tarifu varēs iepirkt tikai mājsaimniecības.
Šveices vilcienu ražotājs Stadler patlaban nav gatavs atbildēt, vai būtu gatavs piedalīties jaunā vilcienu iepirkuma konkursā, ja tāds tiktu izsludināts, jo nav zināmi "iespējamā jaunā konkursa prasības un noteikumi", norādīja vecākais sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis.
Atbilstoši Latvijas elektroenerģijas tirgus atvēršanas nākamajai pakāpei no šī gada 1. novembra ap 20 000 elektroenerģijas lietotāju Latvijā elektroenerģija būs jāiegādājas par tirgus cenu, un AS Sadales tīkls savlaicīgi sagatavojusies šīm izmaiņām.
Ja valdība atbalstīs Ekonomikas ministrijas (EM) virzītos grozījumus noteikumos par koģenerācijas staciju darbību, viens no sāpīgākajiem rezultātiem būs apkures maksas pieaugums lielai daļai iedzīvotāju, norādīja Latvijas siltumuzņēmumu asociācijas (LSUA) valdes loceklis Andris Akermanis.
Baltijā vadošais riska kapitāla investīciju uzņēmums BaltCap ir parakstījis investīciju līgumu 800 000 eiro jeb aptuveni 560 000 latu apmērā ar metāla detaļu un komplektējošo mezglu ražotāju Amateks, paredzot, ka tādējādi investīcijas tiks izmantotas ražošanas paplašināšanai un modernizācijai.
Uzņēmums Latvijas Tekstils, kurš šuj Latvijas karogus, izgatavo ar Latvijas karoga tematiku saistītus suvenīrus un dažādus lina un kokvilnas tekstilizstrādājumus, saņēmis attiekumu no Rīgas svētku amatnieku tirgus organizatoriem, raksta Db.lv.
Lēmumu par Ekodoktrīnai pirms gada (tolaik VARAM vadīja apvienības Zaļo un zemnieku savienība līderis Raimonds Vējonis) atvēlētā aptuveni 9 miljonus latu lielā ES Kohēzijas fonda finansējuma apturēšanu Edmunda Sprūdža (RP) vadītā VARAM pieņēmusi 9.augustā.
Vērienīgais jaunu vilcienu iepirkums draud nonākt uz tiesas galda, ja vien Latvijas valstij piederošais Pasažieru vilciens(PV) un Spānijas mašīnbūves uzņēmums Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) tuvākajās sešās nedēļās nevienosies par abām pusēm pieņemamu sadarbības formu.
SIA Vides pakalpojumu grupa, kas līdz šī gada jūlijam bija pazīstama kā Veolia vides serviss un kas ir otrs lielākais atkritumu savākšanas operators Rīgā, noslēgusi iepirkuma konkursu par būvdarbiem, iekārtu un aprīkojuma piegādi jaunajam dalīto atkritumu šķirošanas centram Rīgā, Spilves ielā.